Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Solweig - 3 oktober 2012 12:42

På lunchpromenaden tog jag några bilder med telefonen, inte någon skärpa att skryta över men det sys ju i alla fall vad det är i bästa fall. Höstfärger.

 

Det är mera färg på hösten än på sommaren. Ett litet stenröse.

 

För att inte tala om buskar. Här en självsådd oxbärsbuske mitt i skogen.

 

Den är nästan lika röd som mina små aroniaplantor som tappat nästan alla löv.

 

Aronina är omgärdad med kycklingnät som skydd för hundangrepp!

Lavendeln blommar, ska man bli tvungen att ta in och göra doftpåsar? Går ju att ha som gåva i stället för blommor vid besök!

 

Mina fuchior blommar som mest nu, en aning sent kan man tycka!

 

En blomma som nästan aldrig hinner blomma färdigt är röd kärleksört, den är sen.

När vi gick hem över åkern där vi har vår stig...    

hittade vi denna, inte på stigen utan mitt på, det finns ingen golfbana på km avstånd ingenstans att öva heller så, man undrar hur har den kommit dit?

 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards