Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Solweig - 29 oktober 2012 20:36

I dag har det varit ett jättetråkigt väder. Kallt och mitt på dan började det snöa lätt och blåsa. Burr!!!

Men skam den som ger sig tänkte jag och tog våffeljärnet och åkte till stan. Ja inte skulle jag grädda våfflor i stan inte! Nä våffeljärnet skulle Maggan ha.

Men först så skulle det socialtränas  med Julia. Vi startade från hamnen och gick upp mot city. Vid en affär på Köpmangatan dök det helt plötsligt upp en stor chäfer, han satt i en portgång så han syntes inte förrän man var mitt för, oj vad Julia blev rädd!  Hon har ju lärt sig av "moster" Lina att hundar är jättefarliga.

Men till slut så var vi så långt ifrån "styggingen" så det gick att gå utan att titta bakåt.


Sedan gick vi runt upp på Kyrkgatan och sen ner till hamnen igen. Det var så kallt om händerna så det var jätteskönt att få sätta sig i bilen och åka till Maggan.


Väl där levererades våffeljärnet, samt att jag fick kaffe, tack,för det Maggan. Sedan fick Julia och Molly leka en stud innan jag for hemåt. På vägen hem var jag in på ICA i brunflo och köpte falukorv som tillagades som pytt. Det var den eminenta middagen som serverades i det Elfvingska hemmet i dag, Tora och Lina var jätteglada när vi kom hem, dom hade ju fått vara ensamma hemma i flera timmar, så trist!!

Gjorde en liten promenad med allihop sen in och tina upp sig.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards