Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Svenstavik

Av Solweig - 2 augusti 2009 13:05

Hela gårdagen tillbringades i goda vänners lag i Svenstavik på hundutställning.

Solen sken från en nästan molnfri himmel och lyckan stod oss bi som det heter.

Tora blev bästa valp i rasen vilket inte var någon bedrift då hon var ensam, men hon placerade sig som 5:e bästa valp totalt bland ca 35 valpar vilket väl måste betraktas som lyckat!! Men hon var så trött vid finalen så det gick nästan inte att få henne stå stilla.

Sedan gick Lina sta och fick cert och blev 2:a bästa tik så min dag var toppen.

Att man sedan fick träffa en massa vänner och bekanta från när och fjärran var ju inte fel. Här är BIR Skogsbygdens Flora Tip Top och BIM Ulvus Gunvald Jackson, med resp ägare.

Det som möjligen gjorde dagen lite tråkig var att Maggans hundar inte föll domaren i smaken, men det var hon inte ensam om, det var bara en hund som fick HP bland 14  hundar. Det är ju ganska ovanligt men det händer.

Husse var med hela dagen som hundvakt. Det är ju nästan omöjligt att vara ensam med två hundar.

 
 
Britta

Britta

2 augusti 2009 19:45

Stort grattis Solan !
Vilken härlig dag :0)

http://www.oxberget.se

 
Lisbeth

Lisbeth

2 augusti 2009 21:30

Solan,
det var roligt att träffa dig.

Grattis till fina flickornas strålande resultat!

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Susanne Hecke Gunnar

Susanne Hecke Gunnar

3 augusti 2009 01:17

Jättegrattis till dig o hundarna!

http://www.123minsida.se/Hector

 
Ingen bild

Anna-Stina

3 augusti 2009 15:06

Grattis till dej och hundarna/Kramis

 
Anita W

Anita W

3 augusti 2009 15:21

Yiipppeeeeeeeeeeee!!!
vilket strålande resultat, mega grattis. Jag blir så glad och inte mindre så när Tora´s export syskon i Finland blev Bir o Bim av en drös valpar på deras Special. Måste helt enkelt få skryta och säga att Tora´s "halv" syster från min andra kull
S.ONLINE ORKIDÉ blev trea bästa tikvalp med HP och vackra Helmi S. OYSTER PEARL också boende där borta blev , utav 16 st. trea med CK. Mer kommer, Such S. NICKE NÄCKROS blev andra placerad med CK ut av 15 deltagande
Wow, vilke helg för min kennel. MEN, ett stort MEN. Vad gjorde man utan er underbara valpköpare
Är det inte märkligt att det är första gången svenskar besökte den Finska specialen
(enligt den nuvarande ordföranden) Jag ställde inte ut själv. Var "bara" där och gav ett föredrag. Men Åsa o Kerstin var där med Nicke och Hedda
Igen, SÅÅÅÅ Kul. (blir väl en två nästa gång för denna bunt Svedala hundar) Men vi suger på karamellen ett tag framöver
ANITA
Ps, maken ser mer än uttråkad ut. Vill väl ut o jaga snart

http://www.svedala2u.se

 
Ingen bild

Solan

3 augusti 2009 19:25

Hjärtligt tack för alla gratulationer.
Grattis till dig Anita som fött upp så många fina hundar. Vad gäller maken så var han jätteglad för hundarnas framgångar även om det inte syns:=) Vi Svenskar är kanske lite rädda för dom Finska hundarna, dom är ju kända för att vara av hög kvalité.

 
Ingen bild

Anita W

4 augusti 2009 10:31

Jo, jag vill nog tillägga att de Finska hundarna är mycket bra. Jag förstår inte varför mer Svenska uppfödare inte ger sig dit
Här hör man bara "det finns ju inga här att para med som inte är släkt eller använda "för mycket" "
Några kommentarer är då " ja men de har ju ändå svenska linjer bakom" ÖHHH, har inte de svenska det då?
Jag vill ändå säga att det beror mycket på valpköparna att ens kennelnamn dras runt i ringarna. Vad vore man utan dem. TACL!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards