Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Solweig - 25 augusti 2009 21:37

Jag trodde att jag skulle bli utan bär i år. Mina vinbär har jag ju förståss, men skogens alla andra bär. Men skam den som ger sig. I dag tog vi hinkar och hundar och drog till skogs. Husse plockade lingon, men dom var inte riktigt mogna ännu. Han plockade 5 liter i alla fall. Sedan plockade han 5 liter blåbär också. Själv plockade jag hallon, dom sjunker ju i hinken så inte vet jag hur mycket men ca 3 liter bör det ha varit. Hallonen börjar vara gamla så man får välja och vraka. Jag vill ju inte ha maskätna och skruttiga hallon så det gick inte fort att plocka, men jag är jätteglad för bären.

Jag satte ju inte i några bilder efter vår tripp söderöver. Det blev inte så många bilder tagna, men i Rättvik tog jag faktiskt några. Här kommer dom.

Den här stenen står på en kulle nedanför kyrkan i Rättvik.

Här sitter husse och hundar bakom monumentet och kikar ut över Siljan.

Här är utsikten som beskådas. Vackert!



























Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards