Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Solweig - 27 augusti 2009 19:35

Vi blev lovade regn i söndags på väderleksrapporten. Men vad blev det? Jo fyra  helt underbara dagar med nästan sommarvärme och även varmt på nätterna. Hur det kan bli! Men nu är det nog slut bå det goda vädret tyvärr, det hade gott kunnat vara över helgen. Vi skall ha brukstävlingar i klubben lördag söndag, jag och Inger skall se till att dom får fika både ute i skogen och på appellplanen. Då hadej ju lite sol inte varit ur vägen.

I dag har jag varit ner till klubbstugan och hämtat termosarna och backen som dom skall ha ute i skogen på morron. Passade också på att sopa bort lite skräp och gräs på golvet i stugan.

Det är träning i kväll så det har nog dragits in nytt skräp, men det blir inte lika mycket.

Jag har också rensat lingonen och fryst in. Plockade fyra liter svarta vinbär  som jag skall rensa och frysa. Äpplena som ligger i matkällaren måste också tas om hand. Oj, oj sån "fjård"

Husse har varit med granngubben och fiskat hela dagen, men det blev ingen fisk.Dom fikade och grillade korv i det fina vädret i alla fall.




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards