Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Solweig - 24 augusti 2009 20:53

Så har man varit ute på en sån där släktresa igen. Vi åkte förra tisdag e.m ner till Rättvik och övernattade där på campingen. Onsdagmorron var kylig, bara 2,8 grader varmt men fram på dagen blev det jättefint. Efter frukost och rastning av vovvarna drog vi vidare mot Frövi. Vi anlände på e.m och instalerade oss på campingen i Frövi.

Där gjorde vi besök hos husses släktingar både onsdag och trosdag. På trosdageftermiddag  efter lite handling av förnödenheter startade vi vår färd mot Vätö. Dit kom vi klockan nio på torsdagkvällen. Sedan stannade vi där tills på söndagmorron då resan hem startade. Vi stannade och åt och rastade hundar i Tönningbro. Hemma var vi halv elva på söndagkvällen.

Vädret har varit jättefint hela tiden vi varit borta. Bara på resan ner hade vi regn ner till Sveg. Allt har varit jättetrevligt utom fästingarna. Det var nog så mycket av den varan om jag säger så.

Vi har plockat fästingar från Lina, hon har haft minst tio stycken på sig. Tora har haft en!

Eftersom jag nästan alltid har hundarna lösa så blir det ju mera spring i gräset också, men många av fästingarna har hon fått på tomten hos Rune och Maj.

Känner att fast det är sämre väder nästan jämnt här uppe så slipper man i alla fall fästingarna och det är värt mycket. Ingvar och Rune var ner till bryggan och fiskade och då fick Rune två fastingar på benet fast han hade långbyxor. USCH!!

I dag har husse klippt gräsmattan och jag har plockat vinbär. Blir det fint väder i morron skall jag åka och se om det finns några hallon.

Tomaterna ruttnar i växthuset. Det är inte kul. Vi måste flytta växthuset om det skall vara nån mening att sätta något där. Som det står nu är det för skuggigt.

Hade tänkt fara på agilityträning i kväll nen det hanns inte med. Måste ta vara på vinbären jag plockat. Vi fick med oss en stor kasse med äpplen från Vätö så dom måste jag också ta reda på.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards