Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Snart julgransplundring hemma!

Av Solweig - 8 januari 2009 00:30

Nu går jag och samlar kraft och energi att plocka bort julen hemma. Det är alltid så gruvsamt att vira in alla porslinstomtar och lägga i lådor. Men till slut är det ett måste.

Skall försöka göra det mesta i helgen då nästa vecka är fullbokad med aktiviteter.

Har börjat träna lydnad med Lina igen. Det går ganska bra, just nu tar jag bara ett moment åt gången och bara ett par gånger med lek imellan. Hon tycker det är så roligt. Det dröjer ju någon vecka innan det blir agilityträning i Dille igen så vi måste ju göra någonting.

Här står småpojkarna och kollar tomtarna i Gillestugan, det finns dubbelt så många uppe.




















 

 
 
Susanne

Susanne

9 januari 2009 15:46

Hej Solweig! Så kul att hitta till din blogg och även till din hemsida! Hon är så fin din Lina! Jag är också väldigt svag för vita bläsar. Läste också att din första vätte var Domarringens Garr. Vår första var Domarringens Heipa, alltså kullen efter. Tänk vad västgötavärlden är liten! :)
Ha det bra så länge!
Susanne o Hecke o Gunnar

http://www.123minsida.se/Hector

 
Ingen bild

Susanne

9 januari 2009 16:02

Hej igen! Vid eftertanke kom jag på att våra bekanta hade Domarringens Gry. Måste varit en kullbror till Garr då! En underbar hund. Numer har denna familj Jojk från Eldhästens kennel.
Hälsningar Susanne

 
Ingen bild

Solan

11 januari 2009 12:13

Läste på Din hemsida om Hectors olycka i vattnet. Så hemskt! Jag hade nog inte kunnat sova efter något liknande. Du var modig när Du räddade honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards