Alla inlägg under oktober 2010

Av Solweig - 25 oktober 2010 16:01

Många människor som har hundar har haft flera olika raser genom åren. Jag ser bara på min dotter som började med Cocker, sedan Golden för att nu ha Pommar.

Själv har jag bara haft en ras, Västgötaspetsar. Sedan jag funnit min första Garr 1971 så har det bara funnits götar i min värld.

  

Var hos min dotter Maggan i lördags och hjälpte till att röja i henner förråd. Där hittade vi mycket bl.a en Golden Nytt från 2000 där denna bild var publiserad. För det första är det fel i texten.

Det står hanar under både tik och hane och texterna står också på fel sida i förhållande till bilderna.

Maggans hund hette Minoo och var en perfekt hund som inte gillade utställningar. Vilket är fallet ibland, men tråkigt när det handlar om en fin hund.


Jag var med vid detta lyckliga tillfälle. Hemresan var lite äventyrlig. Vi åkte i min Saab 96. Det gick ju bra ner till Bergsåker där utställningen hölls, men hem! Maggan hade inte bara denna sköna unghund utan några till plus en pomm hennes första.

Sedan vann hon bl.a hen stor blomuppsättning i en jättestor urna.

Jag hade fällt ner baksätet för hundarna men med flera Golden där bak och två personer fram var det trixigt att få in alla vinster och blommor. Man kunde ju inte ställa något hos hundarna för det skulle ju vara mos på nolltid.

minns inte hur vi bar oss åt, men hon har urnan kvar så det måste ha gått på nått vis.

Av Solweig - 24 oktober 2010 21:44

I går tillbringade jag dagen med att hjälpa min dotter att röja i hennes förråd.

Det är fantastiskt vad man samlar på sig! Skall börja röja hemma här också.

På måndag är sista gången hos tandläkaren, då är det klart så att man kan rikta in sig på nya projekt.

Nu har maken skjutit den sista älgen för i år, så nu kommer han att vara mera hemma på helgerna.

Vi skall ju tapetsera och måla om i sovrummen, måste bara välja tapeter och färg först.


Av Solweig - 22 oktober 2010 22:40

Vinter, har det nästan blivit. - 11 grader i går natt. Nu visserligen bara -4 men man behöver långkalsonger på sina hundpromenader. Nu har vi ett strålande månsken. Men inga ylande vargar bara sovande västgötar!

  

Man hoppas ju att det inte skall bli en så kall vinter som i fjol. Är ingen vintermänniska, har aldrig varit. Numera har man ju slutat åka slalom och vanlig skidåkning har inte varit något som man gjort många gånger per vinter.

Därför skulle jag nog klara mig utan vinter. Det gör därimot inte maken som har pimpelfiske som en av sina favoritsysselsättningar. Han vill ha is men ingen snö. För min del måste det till snö annars fryser alla mina växter under vintern.

Nu torde det inte vara vi som bestämmer om det skall bli varken det ena eller det andra. Vädret får man ta, inget att göra åt.

Men man kan väl skatta sig lycklig som bor där man bor. Vi är ju ändå förskonade från de flesta naturkatastrofer som drabbar andra delar av värden. Översvämningar, skyfall, orkaner och bränder. För att inte tala om jordbävningar.


Av Solweig - 21 oktober 2010 14:14

I våras ställde jag i Sundsvall, det tog jättelänge utan att resultaten fanns på Hunddata. Till slut mailade jag till SKK och ifrågasatte hur lång tid det skulla ta för att det skulle finnas resultat inlagda. Svaret jag fick gick ut på att det kunde bero på utställningsarrangören som rapporterade sent. Tydligen är det så i Sundsvall, man rapporterar sent, nu är det snart två veckor sen utställningen och resultaten är inte inne. Annat var det när vi hade utställning i Svenstavik, då var resultaten inne veckan efter utställningen. Man kan ju tycka att det inte skulle behöva ta så lång tid för SKK nu på hösten då det inte är så många utställningar genomförda. Så det är väl Västernorrlands KK som är söliga. Tråkigt är det i alla fall.


Av Solweig - 20 oktober 2010 21:42

Bet ju sönder en tand för ca två månader sedan. Men nu har jag snart nya betar. Fick den riktiga bryggan i dag och skall ha den tills på måndag, då skall de utvärderas om den fungerar som den ska. Gör den det är det klart! Men det kostar!!!  

Vinterna kvarstår även om det bara innebär att det är minusgrader hela dagen i skuggan. Det tunna snötäcket ligger också kvar. Fjällen är helt vita, man ser ju ända upp till åreskutan när man är på "höga" lägen här. Bydalsfjällen ser vi ju varje gång vi går vår längre hunpromenad.

Har varit på shoppingrond i dag, toner till skrivaren, torkarblad till bilen, underlakan till sängen och mjölk till maken. En salig blandning. Man passar ju på när man ändå måste in till stan. 


Av Solweig - 19 oktober 2010 22:50

Så har vi fått vårt förstas snöfall för i vinter. Man hoppas den försvinner fort!

Det har inte kommit mycket men det är vitt på marken, fy! Jag som skall till tandläkaren i morron, det är säkert snorhalt!  

Av Solweig - 18 oktober 2010 18:23

Dom dagar man väver i vävstugan i Torvalla blir det inget mer gjort förutom hundpromenader, matlagning och i dag var jag och köpte en säck plantjord som jag skall lägga runt rosenbuskarna. Den består mest av torv, men lämpar sig bra att lägga runt rosor på hösten.

Maken har bytt balkongdörr i sovrummet i dag, så nu har vi en ny dörr där också.

Nu återstår den invändiga renoveringen. Om vi orkar börja med den före jul.

Syster med familj kommer ju hit i mitten av november så det är ju inte så kul att ha gäster mitt i målning och tapetsering.


Av Solweig - 17 oktober 2010 19:53

Maken kom hem i eftermiddags med rätt så mycket älgkött. Man har även skjutit älg i helgen.

Men vi kan inte ta mera kött. Vi är ju bara två som äter och så mycket äter vi inte!

Får höra om syster vill ha., annars får vi väl sälja till andra.

Annars har det inte varit så hög aktivitet här hemma i dag. Sytt nya gardiner till köket och nya kuddar till kökssoffan. Inget annat.

Plockade fram lergrytan och gjorde en köttgryta i den till middag, jättegott! Tyckte även maken:

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards