Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Solweig - 15 oktober 2010 20:48

Började dagen med en långpromenad med brudarna, vi gick runt hela byn i snabb takt. Det tog över en timme. Väl hemma fick jag frukost, det hade dom fått innan vi gick.

Sedan vidtog städning, hade varit dåligt med det på senaste tiden och det märktes. bakade sedan bullar, villket jag inte gjort på evigheter. Så nu har man fikabröd ett tag framövrer.  

 Vi har ju slutat med fikabröd till vardags, både jag och maken håller ju på att minska i vikt. Han har minskat över 10 kg tror jag, själv har jag minskat fem-sex. Det varierar från ena dagen till den andra. Men målet är 8 kilo så det återstår några kilon. Men det skall säkert gå, om man förändrar sitt kosthåll så att man kan hålla det i längden så behåller man ju den lägre vikten över tiden.

Har även kammat min långhåriga katt Fia, har satt mig i sinnet att slippa gå till vetrinären och raka henne i år.  

Det kostar 500 kronor och dom pengarna kan man ju ha roligare för. Hon får tovor i pälsen såhär på hösten när det är blött ute och det fastna div. skräp i hennes päls.

Men hitentills har jag lyckats hålla henne tovfri.

Mitt Rosentry är fullt av röda bär, dom enda bär som fåglarna inte ätit upp. Tydligen går dom inte att äta.

  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards