Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Solweig - 28 juli 2009 22:30

Vi började dagen med att fixa lite i husvagnen som inte var O.K

Sedan bakade jag bullar och husse fixade ett nytt elutag i vardagsrummet så man slipper krypa bakom soffan när man skall ha el till dammsugaren. Detta innebar att vi måste tömma bokhyllan. Så nu är det dammat och städat både i och uppe på bokhyllan och alla böcker står i ordning!!

Husse har också lagat en haspelrulle som hans bror Rune rår om. Vi tog med den när vi var där för några veckor sen. Skall väl återlämna den vid tillfälle.

Det var varmt på e.m så jag klippte färdigt gräsmattan.

Sedan gjorde jag och husse var sin V 75-rad. Det var ju Hugo Åbergs Memorial i dag. Jag hade 6 rätt husse 3. Men det blev inga pengar, bara 22 kronor på 6 rätt. Jag hade 3, 6:or så jag får väl 66 kronor. Det blir 18 kronor i vinst :-p, inte mycket att skriva hem om!!

Tora fick sitt första bad i går då hon rullat sig i nått som inte luktade gott!


















Av Solweig - 28 juli 2009 08:45

Gårdagen lovade inte så gott från morronen. Vi skulle till stan och handla så det var bara bra med regn då kunde hundarna få följa med.

Väl hemma så hade det klarnat upp och även torkat upp gnaska bra så jag hastade iväg med gräsklipparen. Vi har ganska stora gräsytor trots att jag gjort rabatter både här och där. Det blev riktigt svettigt att kuta runt med klipparen. Efter en stund undrade husse om vi inte skulle äta nån middag i dag? Så det var bäst att gå in och hjälpa till och fixa middagen.

En av våra grannar fyllde år och efter det att deras alla barn ,barnbarn och barnbarnsbarn hade åkt gick vi ner och grattade. Det blev en stunds mys på glasverandan innan vi gick hem till vovvarna och sängen.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards