Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Solweig - 23 juli 2009 20:44

På förmiddagen drog vi sta upp till Frösö Zoo, Maggan, Sara,jag och grabbarna.

Maggan jobbade ju i tropikhuset i massor av år innan hon blev tvungen att sluta på grund av diskbråck.

Återseendet var med blandade känslor, vad jag förstår. Parken har blivit rätt skabbig. Man ser år från år att det inte underhålls. Sara och jag var där för två år sedan och det har blivit sämre bara på den tiden.

När Maggan jobbade där var jag där med Sara och Niklas varje år i massor av år, då fanns det flera olika djurarter än nu.

Det som ökar numera är karuseller och  aktiviteter för barn som kostar pengar. I och för sig begripligt, man måste väl ha in pengar, men snart är inte själva djurparken intressant längre.

Här är en bild på Maggans Prussi som simmar i min damm.

Rasmus åker karusell.

Villiam har hittat en färggrann bil.

Alex åker flygmaskin

Några djur i tropikhuset  fotade genom fönstren i buren.






























Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards