Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Nedräkning

Av Solweig - 10 december 2009 19:05

Börjar nedräkningen till jul. Det är en hel del som skall hinnas med innan. På lördag Sundsvallsresa, söndag lydnadstävling i BBHK. Måndag luciakaffe på stan. Sedan är det väl tid att börja skriva minneslappar till julhandlingen.

något julbak av kakor blir det inte men Maggan och jag bakar tunnbröd i bagarstugan den 19/12.

Skall städa lite extra den 22/12, men jag skall besiktiga bilen den dan också så det blir vad det blir. I kväll tipar husse V-75 med granngubbarna. Det är ju trav på Bergsåker på lördag. Man skulle kanske fara dit i stället för IKEA? Nä så blir det nog inte. I morron skall ja i alla fall ta en bild av brudarna bus att göra julkort av. Får se hur det går!!

 
 
Ingen bild

Maria

10 december 2009 22:02

Va fint det blev med bakrunden

 
Anita W.

Anita W.

11 december 2009 10:14

HEJ
Någon kommentar har jag igentligen inte men, du, städa EFTER jul
Vill bara meddela att jag nu har en blogg. YIPPEEEEE!!
Ska nu tvätta av Williams vita bröstlapp och fötter. Allt annat behövs inte. Jag vet inte hur dessa pälshunds ägare klarar av vad de gör. Verkar sååå jobbigt men jag tror de står där och borstar av rena nervositeten

http://www.svedala2u.se

 
Ingen bild

Solan

11 december 2009 20:03

Anita: Kul att du skaffat blogg. Jag städar för att min man har allergisk dotter som inte tål pälsdjur. Hon skall äta hos oss på annandan. Annars så skulle jag nog inte städa .Vad gäller pälsdjur, jag köpte min första v.göte just för att det inte var pälshund.

 
Maggan

Maggan

11 december 2009 20:04

Den 21/12 är det väll lite kalas också!? ;) jag och killarna hoppas på något gott till kaffet :)

http://www.jackdows.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards