Alla inlägg den 30 december 2009

Av Solweig - 30 december 2009 22:30

   man funderar bakåt, vad har hänt i år? Det som först kommer i mitt minne är Tora, man är ju sig själv närmast. Min underbara lilla tjej, som ger mig så mycken glädje. Tack Anita för att jag fick köpa henne!

Sedan är man ju glad att familjen har varit frisk och att barnbarnen artar sig och växer upp. Sånt får man ju inte ta för givet.  Själv har man också fått vara frisk och praktiskt taget utan krämpor, som kan betecknas som en stor gåva.

Sommaren var ju inget att skryta om men vi var ute på flera trevliga resor och det var ljuspunkter.

Alla vår djur har varit friska i år, det tackar man ju för.

Världen omkring är inte så rolig, men vad kan man göra åt den? Ge pengar till dom som inga har? Jag har skänkt pengar till Barnbyar och barncanserfond som jag tycker är behjärtansvärda. Men det finns ju hur mycket som helst av elände så det går det inte att avhjälpa ensam, man bidrar.

Vad önskar man inför nästa år? Enkelt, att jag och maken  får vara friska, och att alla närstående också får vara friska.

Hälsan är när det kommer till kritan det viktigaste. På något sätt förutsättningarna för allt annat.

Annars har jag inte så många önskningar, tycker att jag har det så bra att det inte finns så mycker mer att önska.

Vad som sedan skall hända beror ju mest på mig själv, vad jag gör av dagarna.

  


Gott Nytt År alla bloggvänner!         

Av Solweig - 30 december 2009 16:13

Det står -19 grader i väderrutan men  denna morron var det -25 som sedan gick upp till ca -21. När jag var ut och hämtade tidningen klockan åtta var månen på väg ner. En jättestor rund måne. Jag var in efter kameran och tog en bild, men det blev inte så tydligt på grund av alla gatlampor. Det är tredje sjuspunkten till vänster som är månen.

  


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards