Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Slask,slask!

Av Solweig - 8 december 2009 17:41

Nu har det blivit sånt väder som det inte skulle bli om jag fått bestämma!  Snöslask och halt. Husse hade köpt broddar som jag skulle få låna! Dom lossnade innan jag nått fram till grannens infart så det var då ingentig att ha. Jag tog brudarna Bus med mig ner på samhället, skulle posta två brev  Tänkte att det kunde få sammanfalla med lunchpromenaden. Tora har inte lärt sig gå fint, hon drar ibland rätt duktigt. Lina går ibland bakom ibland berdvid och ibland före, så henne är det då ingen mening att ta efter. Jag har dom kopplade med ett koppel men två länkar på "slutet". Men jag behöver inte hålla reda på mer en ett koppel och det tycker jag är lättsammare än att ha dom i var sitt. Dom skall lära sig att gå och inte lukta på varenda pinkfläck i alla fall. Visst det är rastning i början men sen måste dom gå som jag.

Träffade en gammal kompis som jag inte sett på över ett år . Man skäms ju, vi bor på samma ort och trots det så har man inte tid att hålla kontakt. Hon hade varit sjuk och legat inne på sjukhuset flera gånger under både i år och i fjol.

Hur som helst så blir det så när man inte har samma intressen. Det blir inte naturligt att ha kontakt. men jag lovade att besöka henne före jul.

Min första matta är färdig. Jag skall klippa ner väven och trä om till rosengång har jag bestämt mig för. Det är lite jobb men det är roligt att göra något som är lite knepigare. Man måste tänka då och det gillar jag. Det är ju därför man löser korsord.

 
 
Anita W.

Anita W.

9 december 2009 10:44

Hej, nu är jag i farten igen. Vad gör man i detta väder? Ni "där uppe" får ju i alla fall snö ibland. Så det blir lite att kika runt på bloggar o.dy
Solweig du bör gå ut med vovvarna en o en ibland, på koppel då.
Det där med att bersöka/träffa gamla polare känner man ju till. Det är så man skäms, som du påpekade. Man är så upptagen av sitt eget som i mitt fall inte är mycket.
Nu har min dotter landat i Australien för att fira jul med sin bror. Då i en mycket främmande jul atmosfär. Ofta över 30+
Jaha, ska jag tvätta bilen eller ej? Den blir ju lika dan efter en halvmil.
Igår sprang mina hundar bort några timmar (igen) Någon hade sett dem med en flock Dovhjortar. Alltså inte drivit dem utan sprang med dem. Vet inte vad jag ska tro om det.
Jag trodde William var lite halt, men nej. Hua, han ska ju försöka få sitt championat nu på lördag.
Här går jag och väntar o väntar på att hand syster ska löpa så att jag kan åka över på ett stormigt hav till Finland för att para. Avskyr åka båt!!
Förlåt, nu har jag använt din blogg som min egen. Ska försöka sätta igång en om min webmaster kommer till skott
Häls ANITA

http://www.svedala2u.se

 
Ingen bild

Solan

9 december 2009 12:56

Anita: Det är O.K.att du skriver på min blogg. Det är bara roligt att höra från dig. Jag promenerar med hundarna var för sig också. Men om jag bara skall rasta eller är på väg någonstans och inte orkar hålla på och träna, då tar jag bägge. Dom skall lära sig gå så också anser jag.
Vi har lite snö kvar men det är superhalt då det varit plusgrader hela veckan. håller med dig ang. båtresan den här tiden är inte bästa tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards