Alla inlägg under september 2009

Av Solweig - 14 september 2009 11:13

Jag som suttit på agilitybana hela helgen blir ju jätteglad när jag kommer hem och får veta att Anna Jarander har vunnit championat med sin Asko i helgen. Den första svenska  västgöten som tagit agilitychampionat . Det är väl häftigt? Tycker åtminstone vi som har rasen!

Här är en länk till loppet. På youtub finns flera av Annas lopp med Yra och Asko.

http://www.youtube.com/watch?v=KwpvB3dUJa0&feature=player_embedded

Nästa år hoppas jag att jag skall kunna starta Lina. Hon har löpt både i fjol och i år, det kan väl inte vara så precis så hon löper nästa år också.  Då är det inte meningen att jag skall starta här hemma.

Av Solweig - 13 september 2009 21:19

Efter att ha startat klockan 06.00 två dagar i sträck och varit igång hela dagen är man rätt trött. I dag fick hundarna vara hos Maggan. Det skulle ju bli fint väder. Det blev det inte, det har regnat till och från hela dagen,                  men jag lämnade dom hos Maggan i morse klockan kvart i åtta. Sedan var det tävling hela dagen. Jag satt och skrev alla loppen i alla agilityklasserna i dag. Sedan var jag upp till Gräfsåsen och hämtade hundarna, Maggan hade Kennelträff där. Sedan hem och fixa mat. Efter middan har jag häckat på vardagsrumssoffan och nu är det sängdax.

I morron skall jag ta det piano känns det som.

Men det har varit roligt på vår tävling trots vädret och jag hoppas att den givit lika bra resultat som i fjol.

Av Solweig - 12 september 2009 18:13

Vi hade otur med vädret första dagen av vår agilitytävling. Det började regna vid 10-tiden och fortsatte till tävlingarna var slut.

Jag satt som kortskrivare så jag satt torrt till. Men dom som skulle köra hundarna i regnet hade det inte så kul. Lätt att halka var det också.  Mina hundar fick vara i bilen då det var regn blev det inte varmt. Jag for hem 12.30 då mitt sista pass var slut, då det inte var så kul att stanna och titta på och det går mycket lättare att rasta hundar hemmavid. Nu i e.m har jag gått en långpromenad med hundarna sedan har dom fått mat så nu är dom rätt nöjda.

Husse ringd nyss, dom hade spelat på v 75 och fått 18 femmor! Sedan talade han om att dom skjutit två stor och en kalv.

Av Solweig - 11 september 2009 20:50

Har tagit Brittas råd till mig, i dag har det varit lugna gatan här hemma. Visserligen blev morronpromenaden längre än vanligt, men det var så fint ute och jag hade ju ingeting som väntade.

Var ner på banken, vilket inte är var dag. Man skulle nästa fira att man har varit på banken. Senast var när jag tog ut pengar och köpte husvagnen. Ibland är det tjockt med folk när man kommer in på banken, man kan få sitta och vänta halvtimmar, om man får sitta, jag har stått ibland då stolarna tagit slut. Men i dag var jag ensam, det kändes nästan underligt att stå där. Fick nästan "lappsjuka" ler! :-)Skrattande

Sedan har jag gått och burit på tre blomsterchecker som jag nästan slitit ut i plånboken, nu var jag in på blomsteraffären och köpte en begonia med färgade blad( jag har tagit livet ur tre stycken tidigare) nu skall jag försöka behålla denna sen köpte jag en lila St. Paula.

Hemkommen sydde jag färdigt gardinerna. Har tvättat upp mattor och bytt i sängarna, men det var inte nån stor prestation. Tvätten sköter ju maskinen.

Morrondagen har jag desto mer att göra, hela dagen på agilitytävlingen. Dom ringde i e.m och ville att jag skulle ersätta nån som blivit sjuk, så det blir andra uppgifter än som var meningen från början. Men det spelar ingen roll för mig. Skall jag jobba så gör jag det oavsett med vad. Hundarna tar jag med mig, Lina har börjat löpa så det är inte så lätt att ha henne hos Maggan som har valpköpare som hämtar valp i morron.

Av Solweig - 10 september 2009 20:39

I dag var det mycket som skulle hinnas med. Det blev en kortpromenad i morse. Sen tog jag ut gångmattan i vardagsrummet som hundarna använt som toa! Den skurade jag med såpa ute på gården. (Har asfalt) Sedan hängde jag den på kompostgallren vid infarten.

Sen var det saften som skulle göras färdig och hällas upp och frysas ner. Det blev 4 liter.

Har ju kapat av en gardin jag haft i vardagsrummet och gjort gardiner till husvagnen. Dom som hängde där var beige  och jag ville ha lite färg i alla fall. Satt i går kväll och tråcklade fast upphängning som jag sytt på maskin i dag. Två gardiner är färdiga men tre har jag inte sytt ännu. mitt idan tog jag långpromenaden med vovvarna. Det måste bli minst en lång varje dag. Sedan när jag kom hem måste Hundsport läsas vid en kaffepaus.

Sedan har jag hackat upp våra potatisar. Det blev inte så mycket men det är lika jobbigt ändå. Jag rensar alltid bort ogräset från landet samtidigt.

Här nedan är bilder från onsdagens besök på Storsjöbadet. Vi var nästan ensamma i barnbassängen.

Maria och Alexander.

 

    

Bilden ovanför är Maggan och hennes pojkar och här under sitter mormor och barnbarnen.

Av Solweig - 8 september 2009 20:36

Dagen har varit full av barn och barnbarn. Maria kom mitt i dan och Maggan en stund senare. Barnbarnen Alexander, Rasmus och William har lekt och rasat. Det är ju inte så ofta som dom träffas, men ju äldre dom blir desto bättre går det att leka tillsammans. Alex fyller ju 5 år om några dagar och Maggans pojkar är 3 ½år.

Det blir i vildaste laget ibland men så är det ju när man är i den åldern. Maria blir kvar över natten. I morron skall vi åka till badhuset och bada. Det är inte så fint väder och det finns inte så mycket som man kan hitta på den här tiden på året. Men badhuset är ju alltid populärt.

Maggan hade hundar med sig, klockan halv sju kom en granne och frågade om vi saknade en hund. Det gjorde vi visade det sig. Diva hade nog varit borta i två timmar. Hon smiter igenom staketet, är en riktig rymmare.

Tora har ju också varit en rymmare men hon har nästan slutat att hoppa över staketet, fast hon kan göra det om hon vill. Men av någon anledning så har hon inte rymt på senaste tiden och bra är ju det.

Av Solweig - 6 september 2009 20:26

I dag har jag gjort något jag inte gjort sen jag fick pension, jag har sovit middag! Men är man uppe klockan 06.00 senast varje morron och sen på "fest" till klockan 24.00 på natten, måste man hitta på nått för att klara av dagen.

Hundarna och jag tog en långpromenad med koppel efter landsvägen i dag. Tora blir ju så ovan att vara ute på andra ställen utom i skogen, där är hon som hemma. Men hon måste vänja sig vid främmande brevlådor t.ex

Hon tycker ju att det finns så många konstiga prylar ute i verkligheten.

Annars är det en aktiv tjej jag har. Det är nästan svårt att hålla henne sysselsatt. Hon är igång från morron till kväll.


Av Solweig - 6 september 2009 10:18

Det kan man säga att husse är denna morron. Han har hållit på sen klockan 08.00 i morse och packat och packat. Det är mycket som skall med till älgskogen. Ibland tror jag att dom äter hela tiden!

Hur som helst nu har han åkt, och man får väl säga lycka till.


I går kväll var vi bjudna till en av grannarna på middag, det visade sig vara kräftor, jättegoda kräftor! En trevlig kväll i goda vänners lag kan man säga.

Vi är ju tre grannar som umgås ganska mycket. Sedan vaktar vi husen åt varandra när nån är borta. Vattnar blommor och tömmer brevlådor.

Det känns tryggt att veta att nån ser över hur det är hemma när man är borta.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards