Alla inlägg den 2 september 2009

Av Solweig - 2 september 2009 22:24

Gårdagens trisskrap gav inte ett nickel i utdelning. Så nu är vi ganska sura, två månader utan minsta lilla vinst.

Jag hade bakat en äppelkaka som var riktigt smarrig. Den, kaffe och två glas  Martini fick bli plåster på såren!

Kvällen var ljum som en sommarkväll så vi satt ute på glasverandan och njöt trots avsaknaden av vinst.

I dag har jag varit upp till Järpen och hämtat Bladlusen( Trädgårdsföreningens medlemstidning) Skall stoppa den i kuvert i morron och skicka innan helgen. Sedan har jag lagat mat som Husse skall ha till veckan i älgskogen. Han har varit upp till jaktkojan i kväll och fixat det sista före jakten. Själv har jag varit på agilitymöte på Östersunds brukshundsklubb. Vi har ju agilitytävling nästa lördag ,söndag. Jag skall jobba som funktionär. Maggan skall ha hand om hundarna då husse inte är hemma.

I morron måste jag plocka sv vinbär och göra dricka.

I trädgården syns det att det är höst, det mesta är utblommat och det mesta är gult och fult! Men jag köpte tulpaner och narssisuslökar i dag. Skall sätta  lite flera lökar i nån rabatt, vilken vet jag inte!!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards