Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Barn och barnbarn

Av Solweig - 8 september 2009 20:36

Dagen har varit full av barn och barnbarn. Maria kom mitt i dan och Maggan en stund senare. Barnbarnen Alexander, Rasmus och William har lekt och rasat. Det är ju inte så ofta som dom träffas, men ju äldre dom blir desto bättre går det att leka tillsammans. Alex fyller ju 5 år om några dagar och Maggans pojkar är 3 ½år.

Det blir i vildaste laget ibland men så är det ju när man är i den åldern. Maria blir kvar över natten. I morron skall vi åka till badhuset och bada. Det är inte så fint väder och det finns inte så mycket som man kan hitta på den här tiden på året. Men badhuset är ju alltid populärt.

Maggan hade hundar med sig, klockan halv sju kom en granne och frågade om vi saknade en hund. Det gjorde vi visade det sig. Diva hade nog varit borta i två timmar. Hon smiter igenom staketet, är en riktig rymmare.

Tora har ju också varit en rymmare men hon har nästan slutat att hoppa över staketet, fast hon kan göra det om hon vill. Men av någon anledning så har hon inte rymt på senaste tiden och bra är ju det.

 
 
Ingen bild

Gerd w

9 september 2009 09:26

Jodå, hon rymmer visst! Tar vägen genom häcken, senast igår tillsammans med två kompisar/nedre grannen

 
Ingen bild

Solan

10 september 2009 21:16

Jo jag vet att hon var igenom staketet. Men numera är det sällan som hon hoppar över fast hon kan göra det hur lätt som helst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards