Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Lugna gatan!

Av Solweig - 11 september 2009 20:50

Har tagit Brittas råd till mig, i dag har det varit lugna gatan här hemma. Visserligen blev morronpromenaden längre än vanligt, men det var så fint ute och jag hade ju ingeting som väntade.

Var ner på banken, vilket inte är var dag. Man skulle nästa fira att man har varit på banken. Senast var när jag tog ut pengar och köpte husvagnen. Ibland är det tjockt med folk när man kommer in på banken, man kan få sitta och vänta halvtimmar, om man får sitta, jag har stått ibland då stolarna tagit slut. Men i dag var jag ensam, det kändes nästan underligt att stå där. Fick nästan "lappsjuka" ler! :-)Skrattande

Sedan har jag gått och burit på tre blomsterchecker som jag nästan slitit ut i plånboken, nu var jag in på blomsteraffären och köpte en begonia med färgade blad( jag har tagit livet ur tre stycken tidigare) nu skall jag försöka behålla denna sen köpte jag en lila St. Paula.

Hemkommen sydde jag färdigt gardinerna. Har tvättat upp mattor och bytt i sängarna, men det var inte nån stor prestation. Tvätten sköter ju maskinen.

Morrondagen har jag desto mer att göra, hela dagen på agilitytävlingen. Dom ringde i e.m och ville att jag skulle ersätta nån som blivit sjuk, så det blir andra uppgifter än som var meningen från början. Men det spelar ingen roll för mig. Skall jag jobba så gör jag det oavsett med vad. Hundarna tar jag med mig, Lina har börjat löpa så det är inte så lätt att ha henne hos Maggan som har valpköpare som hämtar valp i morron.

 
 
Britta

Britta

11 september 2009 23:26

Men vet du Solan - jag tror att vi kommer att hoppa på det där attans tåget igen.....
Men vi kanske inte gör det lika ofta hädanefter....
Glömde säga häromsistens att badet såg otroligt mysigt ut!


Lycka till med "funktionärandet" i morgon!

http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards