Alla inlägg under juni 2009

Av Solweig - 22 juni 2009 21:30

Det har varit alla möjliga väder i dag. Både sol och regn, men det har framför allt varit varmt. Vi håller på att lägga sten runt en rabatt, ja vi..det är husse som är stenläggare, jag ser mest på!!

Har inte gjort så mycket nytta i dag, strukit en massa tvätt som legat. Husse var och tömde båten och fiskade en hink abborre. Han skall röka den i morron.

Av Solweig - 21 juni 2009 20:03

Vi har börjat med rabatten under verandan. Ingvar har grävt. Själv har jag klippt gräsmattan, perfekt med nya gräsklipparen. Det går lätt när man har drag, sen lukter den ingenting då det är en fyrtaktare. Tvättmaskinen har gårr hela dagen och tvätten är torr och intagen.

Grillat till middag, efteråt långpromenad med hundarna.

Tora älskar det höga gräset.

Dom springer hela tiden och jagar varann.





























Av Solweig - 21 juni 2009 08:42

Nu har jag satt ut alla blommor, hoppas att det inte blir frost. Mina Tagetes som jag satte ut före förra helgen har frusit. Så har även Rodgesian, som är en perenn, bladen hänger som trasor!!

I går var det hyfsat, men vi skulle gå på långpromenad med hundarna och då kom det en riktig regnskur , så vi blev genomblöta och fick vända hemåt raskt.

I dag blåser det lite för mycket för att vara skönt.

Att springa i långgräset är det roligaste som finns.

Sen kan man ju jaga varandra..



























 

Av Solweig - 20 juni 2009 09:59

Så har vi firat midsommar. Vi blev 10 presoner och 8 hundar.

Men vi är vana att vara tillsammans så finns det hjärterum så finns det stjärterum!


Småpojkarna fick tjuvstarta middan, dom var så hungriga.

Sen vidtog div. aktiviteter. Villiam och Niklas. Yngsta och äldsta barnbarn!

Villiam

Rasmus spelar boll med Niklas,även Rasmus yngsta banbarn.


Tora och Lina

Pomm i full fart














Av Solweig - 19 juni 2009 11:31

Vill tillönska alla en trevlig midsommar. Själv skall jag tillbringa midsommaraftonen med flickorna och derar barn, mina fem barnbarn.

Av Solweig - 18 juni 2009 20:24

I morron är det midsommarafton, midsommarblomstren har slagit ut och skogen är full av liljekonvaljer. Det finns blommor att lägga under kudden för den som behöver. Själv har jag mitt på det torra, har ju redan min man.

Vill nog inte byta bort honom mot något annat.

Vi ha varit och köpt massor av sten i dag. En hel pall. Sedan köpte vi isolering till Maggan samtidigt.

Husse är snart färdig med stenarna runt dammen. Vi måste nog tömma dammen och rengöra den, det är massor av skräp på botten.

Har tvättat fönstren på utsidan, det blev faktiskt nästan perfekt. Behöver inte tvätta imellan bara invändigt på en del.


Av Solweig - 17 juni 2009 21:44

Det blev ingen valpkurs i kväll. Instruktörerna ville inte att Tora skulle vara med dom andra valparna. Hon har ju varit knasig i magen sen vi var i Vännäs. Vet inte vad det beror på men dom var rädda det skulle var nått som smittar.

Jag ger henne ris med buljong nu så vi får se hur det går. Det tycks inte påverka henne annars, hon är lika aktiv som vanligt.

Det är ju inte så det rinner ur henne men det är fortfarande löst.

I dag har husse hållit på att rätta till stenarna runt dammen. Dom har satt sig i vinter.

Själv har jag rensat ogräs. Hade tänkt tvätta fönster men det har blåst ganska mycket och det är inte så lätt att öppna mina stora fönster som går utåt, dom blåser lätt sönder.

I morron skall vi åka och köpa sten det fattas i kanten runt dammen samt att vi skall göra ne stenram runt två rabatter.

Sedan skall man väl planera till midsommar. Det verkar ju bli dåligt väder men man måste ju ha mat i alla fall.


Av Solweig - 16 juni 2009 21:57

Så har Lina gjort sitt anlagsprov i viltspår och det med den äran. Toppoäng 42 och ett slutomdöme från domaren "strålande spårning"!

Så nu är det bara att träna under sommaren för att starta i öppen klass till hösten.


Min duktiga spårhund!!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards