Alla inlägg den 21 februari 2016

Av Solweig - 21 februari 2016 14:05

I går gick Republikens hund av stapeln. Det var första året på mycket länge som jag inte var deltagande eller var där.

Men Maggan deltog med Olle som blev 2:a bästa veteran, vann gjorde Skogsbygdens Flora Tip Top, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Hon är ju veteran numera men hon vann ju även under tiden som hon inte var veteran.


Vädret är fortfarande helt fantastiskt, med sol blå himmel och takdropp på dagarna. Nätterna är kalla men inte så många grader, ca 5.


Nu är jag inne på dom sista veckorna av tiden som bärare av kryckor. När jag inte behöver ha dom skall jag åter börja rasta hundarna på mornarna. Har saknat de sköna morronpromenaderna.


Mitt enda flick-barnbarn Sara har varit i Japan ett par veckor. Hon kom hem i går. Tänk vad ungdomen nu för tiden reser och far. Hon var där tillsammans med två kurskamrater från  designkursen hon gick i Stockholm.





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards