Alla inlägg den 8 september 2015

Av Solweig - 8 september 2015 18:57

Jag har ju fått recept på tablett att ta för att bl.a kunna sova om natten utan att vakna av smärta. Har varit och tagit ut 30 tabletter Arcoxia á 344 kr!


På årsbasias blir det 4.128 kr. Man får väl hoppas att man får valuta för pengarna.


Utan smärtstillande klarar jag i alla fall mig inte i dagsläget.


Älgjakten går visst bra för maken och hans polare, dom hade skjutit både stort och smått.


Vädret har klarnat och det blir nog fint i morron, då hoppas jag på att mina tomater mognar fort!


Har varit och handlat i dag, kostade också på mig två böcker av Jan Guillou, har två av de tidigare böckerna i serien om de norska bröderna som blir brobyggare bl.a Har nu köpt fortsättningen.

Av Solweig - 8 september 2015 08:54

Var till min nya hälsocentral i Myrviken i går e.m Bytte ju HC efter besök i Brunflo tidigare i sommar. Den gången blev jag bemött av en stafettläkare, (antar jag att det var), hur som helst han var mycket oförskämd enligt mitt sätt att se. Jag förklarade mina besvär och han slog då genast fast att jag skulle inte inbilla mig att jag skulle få nån operation. Jag skulle få ett recept på alvedon, när jag förklarade att det inte hjälpte mig, talade  han om att jag var en mycket trotsig människa och gick ut.

Fick i går reda på att det inte fanns någon notering i min journal på besöket i Brunflo.


Hur som helst, den läkare jag träffade i går hade ett annat sätt att bemöta på. Jag skall få en värktablett som gör att jag kan sova på natten, vilket jag har problem med.

Den läkaren tyckte också att det skulle tas en rtg för att konstatera hur min höft ser ut.


Så det kanske finns en framtid även för mig! 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards