Alla inlägg den 2 september 2015

Av Solweig - 2 september 2015 13:34

Så har vi sett slutet på sommaren. När det är ca + 10 grader mitt på dagen kan man inte hoppas på nån återvändo av sommaren. Till helgen startar årets älgjak, jakten startar på måndag men min jägare åker på söndag.


Själv skall jag i dag besöka sjukgymnast, det är gången om man har problem med höft, och det har jag sedan länge. Jag har klarat mig i 10 år utan att få någon typ av vård, men nu är det nätterna som är problemet. Jag har inte så ont dagtid men nattetid värker det, mest i höger knä. Får väl höra vad för dom jag får!


Vi har plockat lite blåbär, ca 15 liter. Jag är ju inte så bra på att trava i terräng, fast jag har gjort det ändå.


Hallonen kommer inte att hinna mogna häromkring, skall åka upp på ett ställe som vi brukar plocka på tidigare år. Det ligger högt och öppet så det kanske har mognat där, om det inte redan är avplockat!


Det är ju inte så kul att vara ute i skogen då björnjakten pågår. Rätt som det är hamnar man mitt i. Dom skadeskjuter ju ganska ofta och en skadad björn vill man inte stöta på!


Vi har i alla fall hackat upp årets första potatis och den var fin, vi åt surströmming i söndags kväll. Ingvar har ju blivit en stor älskare av surströmming, hur der nu har gått till!


skall hjälpa Maggan att tapetsera om hennes kök, när hon tycker det är lämopligt. ingvar var och kapade hennes nya bänkskivor i måndags och sedan skall hon även sätta upp nytt kakel.
Det blir väl nån vecka som hon inte har sönerna hos sig.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards