Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Solweig - 7 mars 2014 22:55

I torsdags var vi till Laxsjön på e.m Vi hade med oss fika och tänkte väl inte stanna så länge. Maken ville se hur det såg ut på isen. Om det var mycket vatten.

Jag tog hundarna och gick en längre promenad efter skogsbilvägen. Det hade snöat ovanpå isen så det var ganska halt.

Men det är ju ingen trafik så hundarna sprang lösa och jagade varan. Solen sken och det var ganska behagligt.

 

Många spår och lukter som skulle undersökas.

 

Efter sedan jag kommit tillbaka till  sjön så fikade vi och åkte sedan hem. Maken bestämde att han skulle åka dit i dag på morron. Jag kände att det inte var nån mening att följa med, då hundarna inte skulle kunna stanna kvar på isen särskillt länge utan att bråka med mig.

Så maken for ensam i morse. Jag gick en dryg timslång promenad med hundarna i stället. När jag kom hem kom maken också. Han hade inte fått nån fisk och det blåste kall ute på sjön.


Om det blir sol och lite bättre väder skall vi åka ut nån dag. I dag har det regnat.


Vi var på Volvo och tvättade Ingvars bil som han skall lämna i på Volvo på måndag för service.  Den var heltäckt med smuts efter flera resor efter Rissnavägen som har börjat bli ganska geggig på vissa bitar.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards