Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Solweig - 3 mars 2014 17:53

Maken har kommit till insikt att han måste göra något åt sin vikt. Han har under vintern blivit som jag tycker tämligen fet!

Det tycker han kanske inte själv, men han har i alla fall bestämt sig för att dela "fastedagarna" med mig. Han har alltså börjat med 5-2. Det var första dagen i dag och det har varit en aning gnälligt, han har varit så hungrig hela dagen, men jag har sagt att det gäller att stå ut. Män får ju äta 600 cal./per dag så lite får han ju.  I morron blir det mat!


Vi funderar på att åka ner till Laxsjön och se om det gåt att fiska där. Det som gör att det ev. är besvärligt är att det kommit upp vatten på isen. Vi måste ju ta med hundarna. Men vi kan ju i alla fall grulla några korvar och har vi tur kanske solen tittar fram.

Det har varit så mulet nu ett tag så man undrtar när det tänker klarna upp. Väderleksrapporten lovar inget så det blir nog som i dag. Det skall i alla fall inte snöa, så man får vara glad för det lilla.


Vi köpte ju en ny kökslampa i fredags, nu har vi satt upp den och det blev jättebra. Roligt med lite nytt!


Annars händer inte så mycket, jag har ca 2 dm kvar att väva, så det blir nog klart i kväll eller i morron. Då vidtar den massa knytning. Att knyta mattfrans är bland det tristaste jag vet. Men det måste ju göras.


Funderar på att bada Julia i kväll. Det är så gruvsamt då hon har så tjock päls och även om man försöker torka henna allt som går blir det blött där hon ligger. Hon skall ju dela säng med mig på förnatten, så jag lär väl få ligga i en halvsur säng i natt. Skall byta lakan i sängarna i morron, så jag brukar passa på att bada hundar innan jag byter. Dom andra två tänker jag inte bada. Tora åker skinnkälke på rygg nästan varenda rastningsrunda så hon är nog hyfsat ren. Lina gör det också men inte lika ofta som Tora.

Julia hon stryker sig under bilen där det är som smutsigast, hon åker ingen skinnkälke i snön.







Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards