Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Solweig - 6 februari 2013 13:44

Dagens promenad blev av det kortare slaget, bara nån km. Men sedan skottade jag gården, det snöar fortfarande så det blir nog en röjning till innan kvällen. Gårdagens morronpromenad blev desto längre, vi gick över 3 km. Det är ganska skönt att gå en bit på morron, man förbrukar väl en och annan kalori också.


Sedan var det trissskrap hos granne Gerd i går kväll. Jag lyckades inte skrapa fram någonting, men Gerd och Solan fick ihop 120 kronor. Alltid något! Men det är märkligt svårt att få till en vinst av nån storlek!


Det är inte så kallt bara -5, Fia min älsta katt kom in för en stund sedan, hon var fulll av is. Hon har ju en päls som det fastnar snö och is i. Det är ju därför hon får tovor också. Linus hankatten vistas inte ute nån längre stund, han går mellan grannen tvärs över gatan och oss. Ute är han inte många minuter.


Har anmält mig till Republikens hund, utan hund. Lina skulle kunna delta, men hon tycker inte om dylika evenemang så hon är inte till sin fördel då. Hon blir som en makaron! Maggan skall ta med sig Olle som vanligt.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards