Alla inlägg den 26 december 2010

Av Solweig - 26 december 2010 20:48

Året började bra, jag HD rtg Tora, det var OK.  Sedan ögonlyste jag henne och det var också helt O.K

I maj for jag till Sundsvall på utställning med Tora, fint resultat, BIM, cert.

Juni Vännäs ännu bättre! Tora BIR,cert,BIG, BIS 4, Blågul !:a. Då var man omskakad och lycklig när man ringde till Anita och rapporterade.

Sommaren tillbringades med en målarpensel i handen för det mesta.


Hann dock gå agilitykurs med Tora, som hon klarade jättebra. Började också viltspårkurs med Tora, men avslutade efter 3:e gången då kursledaren var usel enl. min mening.

Men vi lade några spår och både Lina och Tora gick bra.

I juli följde jag med Kim och Kari upp till Gällivare på utställning. En långresa som blev mycket trevlig. vi hade tur med vädret och bodde billigt och bra. Utställningen var också bra, Nora blev BIS, Lina blev 2:Bt med cert och reserv cacib. Då hade ju Lina 2 cert men att hoppas på cert i Svenstavik var inte lönt. Tora slår ju henne.

Den 3:e utställningen i Alfta blev ett streck i räkningen. Det var jättevarmt och Tora ville ingenting. Hon hoppade runt och bet i mina byxor i ringen. En slät 1:a blev resultatet.

I augusti var det utställning i Svenstavik, jag hjälpte till att rigga på fredag, Sedan utställning på lördag. Anita och Kerstin hade också kommit upp vilket var jätteroligt. Jag ställde både Lina och Tora vilket visade sig vara trixigt. Anita tog Tora i bt bedömningen .

Båda två är ju så fixerade vid mig. Men Tora blev BT med cert och cacib och Lina 4:e Bt. Sedan blev ju Toras bror Kjelle BIR. Söndan var jag också i Svenstavik och hjälpte till att riva utställningen. För det fick jag nu till jul tackkort från J-H SKK med trisslott, som jag vann 25 kr på.

September har vi ju haft Agilitytävling de senaste 3 åren, så även i år. Jag jobbade  både lördag och söndag på tävlingen som dataskrivare. Därför ingen tävling för mig. Lina fixar ju inte platta tunneln så det är inte så kul att ställa upp, när man på förhand vet att man kommer att staffa ut sig.

Så årets sista utställning för oss i Sundsvall i oktober. Där bler Tora BIR med cert. cacib och BIG 5, 3:a blågul.  

Ett helt fantastiskt år som man inte hade kunnat drömma om när året började.

Vi hade ju tänkt åka till Stockholm men ställde in, vilket vi var glade över när den dagen kom. Ett sånt busväder kan man undvara. Vi tar nya tag 2011. Börjar med att ställa Tora på Republikens hund i februari, så håll tummarna för oss. Vore väl roligt med en västgöte som republiken Jämtlands snyggaste hund?

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards