Alla inlägg den 21 december 2010

Av Solweig - 21 december 2010 11:33

Man har ju den tvivelaktiga lyckan att fylla år tre dagar före julafton. Detta var ju inte någon höjdare när man var barn. Dels var det julstädning och inte barnkalas på"min" dag. Det var också så att man fick lite mindre paket, man skulle ju få julklappar om tre dagar.

Min syster som fyller den 24 januari hade alltid julgransplundring på sin födelsedag, "surt"!

Nu för tiden är man nästan glad att inte så många har tid att ägna min ringa person någon uppmärksamhet. Man blir ju inte yngre och då får det lika gärna vara.

Mina grannar häromkring uppvaktar, det gör vi alla , har gjort det till en tradition  att träffas och äta något vad det nu blir.

-28 var det när jag och brudarna tog morronpromenaden. Men dom springer runt som vanligt, tycks inte besväras av kylan. jag har västar till dom, men dom tycker inte om att ha dom på. Dom är inte vana. När vi åker bil får dom alltid ha väst om det är kallt.

Skulla ha tagit några nya kort men det är ju så hiskeligt kall jämt och är det inte kall snöar det och då är det inte så lätt att fota. Fingrarna blir till is på en gång när det är kallt.

Det är i alla fall vackert när solen skiner.

     

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards