Alla inlägg den 1 december 2010

Av Solweig - 1 december 2010 22:46

I eftermiddag startade skidskyttet, men man var fullt upptagen hemma så det blev TV:n som fick förmedla vad som hände. Hur som helst så gjorde dom Svenska tjejjerna det bra. Anna-Karin 1:a och Helena 3:a. Toppen! Själv har jag sysslat med strykning hela dagen, inte på trav utan av mina juldukar och julgardiner. Gjorde en paus mitt i dan och var ut med hundarna. Solen sken från en nästan molnfri himmel och det var ganska skönt(jämförelsevis).

  

Mina två älsklingar travar glatt på väg till en godissten. Det gäller att vara först.

  

Annars blir det så här. Tora har blivit jätteduktig att balansera på stockar och stubbar. Lina är inte lika bra. Sedan brukar Tora knuffa ner henne!

Alexander har tappat en framtand, han har skickar bilder till mormor så att händelsen skall dokumenteras.

   Han verkar glad i alla fall!

Själv är jag glad då jag fått två böcker som jag skickar efter. Torgny Lindgren tillhör en av favoriterna.

Sedan har jag köpt Vasadöttrarna, jag känner författaren och tycker det skall bli spännande att läsa hennes bok.

Historia är ju alltid intressant, även om jag nu för tiden inte minns särskillt mycket av det man kunnat tidigare. Sen kan man ju alltid läsa andras minnen!

  

Maken kom hem i eftermiddags med två rödingar på 5 hg vardera., han har varit ute och fiskat hela dagen.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards