Alla inlägg den 9 december 2010

Av Solweig - 9 december 2010 19:37

Jag går ju ganska långa promenader med mina hundar, så i går tänkte jag börja ha stegräknaren på för att se hur långt jag går varje dag. Det är över ett år sen jag kollade sist. Men det "sket" sig, det var slut på batteri i stegräknaren så i morron skall här inhandlas nya batterier.

Har ju gått ner nästan nio kilo sen i september. Inte på grund av bantning, utan på grund av att jag valt bort godis, nästan allt fikabröd, mjukt bröd till mackor och mindre potatis. Sedan får man inte dricka öl i nån mängd, det slår genast på vågen.

Vin och wisky blir man inte lika fet av, så man får välja sånt om man vill ha det lite festligt.

Har satt jullökar i dag och gjort två julgrupper. Lite tidigt kanske, men jag gör väl flera om dom slår ut för tidigt.

Jag har en dubbel amaryllis som jag fått av en vännina, den har slagit ut och det kommer flera blommor.

Julhelgen är ju så kort att det är roligt att få njuta av sköna blomster lite längre än bara de fjorton dagarna.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards