Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

BIR, BIG 5:a och 3:a Blågul hund

Av Solweig - 9 oktober 2010 20:27

Klockan halv sex i morse drog Maggan och jag mott Sundsvall. Lützendimma förelåg efter vägen, men vi kom fram helskinnade.  Utställningen hölls som vanligt i Gärdehallen. 10 Götar var anmälda. Domare var Per-Harald Nymark från Norge. Jag hade också Lina med men hon fick stanna hela dagen i bilen då hon är i höglöp. Ville vara lite hygglig mot hanhundsägarna på utställningen.

Maken är och jagar i helgen.  Maggan hade också med síg sina hannar, men hon ställde ingen. Var bara min fotograf.


Resultatet av lördagens utställning i Sundsvall för min lilla Tora blev BIR, BIG 5:a och 3:a Blågul hund. Det måste man vara nöjd med.

Men det är ju lite konstigt detta med utställningar, nu har vi haft ett så lyckat år i utställningsringen, jag har inte ställt Tora mer än fem ggr i år. 4 cert på fem utställningar, Två gruppplaceringar och en BIS placering.  Nu vill man ju att nästa år blir bättre!!! Men det kan man ju inte förvänta sig egentligen. Det är ju inte alla som får uppleva Toras karriär. Hon blev BIS placerad redan som valp. Så man får väl skruva ner förväntningarna och inse att när man kommer ner till Simmatorp nästa år så kommer det att vara knivskarp konkurrens och då kanske det inte går så lysande för min lilla Tora.

Hur som helst har det varit roligt.

  

 
 
maarit

maarit

10 oktober 2010 07:18

Grattisar till Tovas fina priser i Sundsvall.

Götenegänget

http://www.mizacks.se

 
Ingen bild

Anita W.

10 oktober 2010 11:57

"Ärrunte" klok. Ringer du inte och berättar att du blivit grupp 5:a!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wow, grattis. så kul tycker tant uppfödaren

 
Ingen bild

Solweig

10 oktober 2010 14:43

Tackar för gratulationerna.
Du förstår Anita när vi var färdiga var jag rätt slut! Det blev försenat alltihopa på grund av examentation. Det var ju jag som körde så på vägen hem ringde mina passagerare friskt men inte jag. Väl hemma var det trötta hundar och en trött matte.

 
Maggan

Maggan

10 oktober 2010 19:03

Fler bilder på fin Tora finns på min blogg ;)

"Tora supporten"

http://jackdows.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kerstin

10 oktober 2010 19:19

Även vi får GRATULERA STORT till TORAS framgångar
Även brosan Kjelle gratulerar till sin fina syster

 
Ingen bild

Maria

11 oktober 2010 03:13

Grattis!

 
Ingen bild

Anita Wh

11 oktober 2010 18:26

Ett ps, så smal du ser ut, jättefin.

Var det någon som examinerades på Västgöte?? Kommer inte ihåg att vi hade någon på gång?

 
Ingen bild

Solweig

11 oktober 2010 21:43

Tackar,tackar Anita, jag har väl gått ner 6 kilo.
Jag vet inte vilken hund examinationen gällde men det var inte västgötar.

 
Britta

Britta

13 oktober 2010 19:35

Väldigt mycket grattis, bästa redaktionskollega :0)
Hon är såå fin!

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Solweig

13 oktober 2010 21:25

Tack kära kollega Britta! Jo hon är fin, det tycker jag i alla fall. Tydligen några till!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards