Alla inlägg under februari 2010

Av Solweig - 12 februari 2010 23:13

Mitt enda flickbarnbarn Sara fyller 18 år i dag.

   

Hon firar med kompisar.  Tänk vad tiden gått fort ändå.

Skall åka ner och uppvakta om någon vecka när hon är hemma.


Av Solweig - 11 februari 2010 13:14

Gårdagens årsmöte i BBHK blev en gemytlig tillställning. Alla val gick galant inga problem i övrigt heller.

Vi var 26 stycken som mött upp vilket var mer än jag trodde det skulle bli. Skidstugan var proppfull, stolarna tog slut så Göran och jag fick stå och vara sekretariat. Visserligen hade jag köpt in mera fikabröd för jag misstänkte att det kunde komma fler än 20 och det är ju inte så roligt att få slut på doppat men att det skulle bli så många hade jag inte trott. 

Nu återstår alla protokoll som skall skrivas. Det tar väl nån dag innan jag gjort allt.

Nu återstår Trädgårdsföreningens årsmöte ,då avgår jag ju ur styrelsen så man blir väl uppvaktad med en blomkvast, kan jag tro.

I morron skall jag in till stan på förmiddan och sedan har jag lovat en kompis att rasta hennes hundar på lunchen. 

På eftermiddan skall jag åka till Maggan så skall hon få hjälp mig med Toras klor. Tora är så besvärlig att klippa klorna på. Det är en barnlek att borsta hennes tänder men att klippa klor det är pest tycker hon.



Av Solweig - 8 februari 2010 17:25

Först var jag ner till skidstugan och kollade, vad som behövdes för årsmötet där nere. Sedan iväg till stan och handla filter till bryggaren för det fanns det inte också engångskoppar. Tänker inte stå och diska på onsdagkväll. Sedan upp till Studiefrämjandet och kopiera verksamhetsberättelsen. Passade på att anmäla Tora till viltspårkurs när jag ändå var där.

Sedan in till slaktarn på Lidl  och så hämta paket på ICA. Man känner sig som ett varubud!

I morron bitti skall jag till vet med hela manageriet på vaccination. Hoppas att kattorna inte försvunnit ut. Det är ganska skönt väder och då kan dom vara ute en stund.

Vi skall vara på Frösön klockan 09.00 så det blir tidig morronpromenad.

På kvällen är det sista styrelsen för mig i trädgårdsföreningen. Skall bli skönt att slippa en styrelse i alla fall. Det tar tid.

Brudarna är så duktiga, båda kommer på inkallning med armtecken. Det är faktiskt bra att slippa stå och skrika när dom är en bit ifrån.


Av Solweig - 7 februari 2010 18:08

Nollgradigt, solsken och nästan ingen vind. För först gången denna vinter har det droppat från verandataket. Det är sidan mot söder och solen. Man blev så upplivad. Hoppas att det fortsätter ett tag. I går kväll var det stjärnklart när jag var ut med brudarna. Vi hade tittat på alla TV-sändningar från skidåkningen borta i Canada så det blev en senare promenad än vanligt.

Om det fortsätter att vara så pass bra temperatur framöver skall jag börja träna Tora på torsdagkvällarna. Har ju anmält henne till agilitykurs, men jag måste träna lite lydnad innan. Hon måste lära sig att stanna kvar, även om jag går en bit ifrån henne. Hemma tränas det ju på det sättet att jag lägger hundarna i köket, sedan går jag runt i huset och gömmer godis. Då ligger dom kvar och väntar tills jag ger tillåtelse att gå och söka.  Men jag vet inte hur hon gör om hon är ensam och på annan plats.



Av Solweig - 6 februari 2010 21:09

Morronens promend företogs efter landsvägen. Det var länge sedan jag gick rundan som är två km lång. Ganska mycket uppför och lika mycket utför. Det hade snöat och blåst i natt så jag antog att våra stigar inte var att fina. Dom som är ute på fälten. Dom i skogen försvinner inte. Där blåser det ju inte.

Hur som helst var det en skön promenad, för min del är det lättare att gå med lite fart efter vägen än i skogen. Det är inte så mycket trafik efter vägen vi går så det är rätt lungt.

När jag kom hem skottade jag gården och tog även grannens,(han som är borta över helgen) Men någon plogning av gatan är inte gjord, så det är jättemoddigt att gå där.

Mitt i dan promenaden gjorde vi i skogen och nu i kväll gick jag en annan väg efter gatan ner mot stora vägen. Där var det inte plogat heller. En gubbe hade kört rakt fram och satt fast i snödrivan i rondellen som finns en bit härifrån. Så han måste dras loss.

Det är ju inte konstigt att det händer olyckor när vägarna är så dåligt plogade. Annars har det varit skönt väder i dag sol och -5, det är ju perfekt vinterväder.

Av Solweig - 5 februari 2010 23:06

Har konstaterat att fredagkvällarna är dom bästa TV-kvällarna. Ha nu njutit av skidåkning -damer, På spåret, Skavlan, Skidåkning herrar. Mer behövs inte, nu kan man inta rygglägen i bingen.

Har varit ut och kollat brevlådan till en av grannarna som är borta. Man kollar allt omkring. Här skall inga typer komma och tro att dom inte blir sedda!

Var ut med brudarna vid femtiden, det blåser så alla våra vägar driver igen. Det har kanske snöat 1 dm i dag, men på en del ställen där det är öppet, har det blivit minst två dm snö. På andra är det ingenting.

Tora som alltid skall var först hon får spåra, nu i kväll tyckte hon nog att det blev lite mycket, hon stannade och tittade på mig som om hon ville säga, skall vi verkligen gå här?


Har börjat väva på en ny matta i dag. Hoppas den blir bra.












Av Solweig - 4 februari 2010 22:20

frammana lite vårkänslor.

Visst blir det lite roligare, vi har haft så mycket snö och kallt i vinter så för att stå ut med det två månader till måste man ha nått att se fram emot.

Skall klippa ner pelagonerna i helgen, det är också ett vårtecken. Husse åker upp till jaktkojan med sina kompisar. Skoteråkning och bastubad är vad dom tänker roa sig med, ja dom måste väl laga lite käk också!

Av Solweig - 4 februari 2010 12:25

Här sitter man mitt i julkortet , fast julen för länge sedan är slut. Man klagar på kyla och snö men är man riktigt ärlig så har man det rätt så bra.

Det är varmt inne och mat fulla kylskåpet. Visserligen har den inte tagit sig dit själv utan man har fått hjälpa till att införskaffa, men ändå!

Djuren är friska, man är frisk själv, ibland kan det till ock med bli en solskensdag! Vad finns det då att klaga på?

Men kan inte låta bli att längta till våren, tussilago och blåsippor, liljekonvaljer, sånt som växer på tomten.

Ändå när man ser på TV och allt elände som finns ute i världen så måste man erkänna att man har det bra. Vill nog inte byta med någon, som det känns.

  

Men visst är dom söta?

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards