Alla inlägg under februari 2010

Av Solweig - 22 februari 2010 08:30

Tora har en egenhet, när hon sitter står hon  ofta på knä med höger bakben.

Det ser jättelustigt ut. 

  

Hade ju burit ner mina amaryllislökar och satt i en stor kruka i källaren. Men efter någon vecka får jag se att det kommer en blomknopp. Så jag klippte av och ställde i vas. Så därför har julblommorna inte blommat färdigt ännu. Ganska häftigt att ha blommor från november till i slutet av februari.

  


Av Solweig - 22 februari 2010 08:21

Som sportintresserad kollar man ju in OS. Det har varit ömsom vin ömsom vatten för Sveriges del, men många har gjort jättefina prestationer. Det som är trist är att det är så dåliga arrangörer. Tidtagningen är kass!! Man kan inte följa hur folk ligger till under loppen. Även under skidskyttet har det varit dåligt vid skjutningen, det var visserligen bättre nu sista gången, man har väl fått kritik. Till och med referenterna som skall ge oss info. har svårt att veta. Kollade skidcrossen i går och då fanns det inga jämförande tidtagningar,  en enda tid vid målgång.  Skitdåligt!!

Sedan har det varit tjafs med starter, dåligt preparerade banor och risk för åkarna både i rodel och på skidor. Sånt borde inte få förekomma på ett OS.

Så för min del så är detta OS arrangörsmässigt det sämsta jag sett. Hoppas att dom får veta detta också, då man hör att det finns dom på plats som har samma uppfattning.



Av Solweig - 21 februari 2010 11:13

Har ju haft mitt barnbarn Alexander här hos mig den här veckan, vi skulle ju fara ut och fiska, men av det blev intet. Man kan inte fiska när termometern visar över -12. Inte med barn med i alla fall. Så det blev till att hitta på annat. Alex är inte rädd för att vara ute fast det är några minusgrader, han var ute i snön och körde med bilarna. Vi har leksaker o pulkor  så det kunde nästan vara ett dagis här. Jättebra när barnbarnen är här. Dom behöver inte ta med sig något här finns allt. 

Här görs det vägar så hundarna fick inte gå var som helst. 

Sandlådebilarna går lika bra på vintern

    

I går kväll var jag och Maggan på Republikens hund, Maggan tävlade med "Ollis" slogs ut av finalens  2: placerade hund. Bra! Vi hade pojkarna med så vid vårt bord var det lekstuga. Men trevligt med god mat och glada människor.

Träffade Kari och Flora som också var med och tävlade. Vann gjorde förra årets uppfödare, om det var samma hund vet jag inte.

Vi hade stt oss lite på sidan om för att pojkarna skulle kunna leka i fred utan att störa. 

    

  

Av Solweig - 18 februari 2010 10:28

All fantasi har flytt sin kos. Det finns ingenting att hitta på när det är -12 ute och lätt snöfall.

Skulle vilja träna hundarna men det är så kallt att man inte kan hålla i klickern, man fryser fingrarna av sig.

Så det blir inget intressant i dag. Får se hur det blir i morron. Det kanske händer något väldigt roligt.

Hur som helst skall jag på Republikens hund på lördag tillsammans med dotter Maggan och hennes söner och hundar.

I brist på annan aktivitet inne frostar jag ur frysen i köket.



Av Solweig - 16 februari 2010 21:57

Östersund kallas ju för vinterstaden. Vi har en skridskobana som sträcker sig flera km över storsjön. Man har också gjort en skridskobana vid badhusparken, där finns grillplatser och snöborgar för barnen att lika i. Maggan och jag for dit med pojkarna i dag. Dom åkte skridsko och lekte i snöborgarna. Vi grillade korv och fikade.

Här en bild från grillplatsen.

  

Av Solweig - 15 februari 2010 23:20

   Alex kom i eftermiddag och skall vara här ett par dagar. I morron skall vi fara in till stan på skridskobanan. Maggan skall också med. Pojkarna får åka och vi får väl grilla korv! Här står grabbarna uppradade.


Av Solweig - 14 februari 2010 21:47

För att njuta av sol och -3 grader spände vi på oss skidorna och åkte en 3 km slinga med hundarna på lunchpromenaden. Det var länge sedan jag åkte längdskidor och i dag hade jag turskidorna och dom är tyngre än löparskidorna men när man skall åka i skoterspår där det slirar och far är det nästan bättre med turskidor än dom lättare löparskidorna.  

Vi har ju sagt i flera år att vi skulle åka upp till fjälls på våren men det blir som inte av. Vi bor visst för nära. Det är ju bara fem mil till närmaste fjäll terängen.

Hur som helst får man väl ta sig i kragen och försöka fortsätta att åka dom dagar det inte är allt för dåligt väder. Man kanske kan få lite bättre kondis av det.  

Hundarna tycker att det är jätteroligt när vi drar iväög en längre slinga. Man blir ju inte populär när man rastar hundar i skidspår så vi får nog hålla oss till skoterspåren.

Men dom finns det så gott om så det går nog att åka hur långt som helst.

Nu skall man gå och inta ryggläge. Har kollat skidskyttet och det går ju så dåligt, det blir nog en "skitolympiad" om det fortsätter som det börjat.  Det är ju trist när det inte är rättvisa förhållanden. 

Av Solweig - 13 februari 2010 15:21

Nu känns det som om det var hopp om vår . Har varit till dotter Maggan och fått hjälp att klippa Toras klor. Det gåt bättre om inte matte klipper. Jag gör det ju men det är bra att bytas om och när Maggan tar i henne blir hon lite mindre bökig. Vi tog med oss alla hundarna på en skogspromenad också.  Innan jag for hem fick jag fika och väl hemkommen serverades en sen lunch till brudarna. Så nu ligger dom på soffan och tar en sen middagslur.  Husse är ute och fiskar så han kommer väl hem med fisk till kattorna om inte annat.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards