Alla inlägg under oktober 2009

Av Solweig - 17 oktober 2009 18:45

Klockan nio träffades hundkursen ute på Frösön. Utanför F4:as hangarer vid grinden på parkeringen. Personsök stod på dagordningen.

Vi fick lära oss hur vi kan träna personsök. Tora som aldrig testat fattade väl inte så mycket. Sedan hade hon en jättestor störning i form av Lina som satt och skällde i bilen.

Jag var ju tvungen att ta med Lina då jag var ensam hemma och vi skulle hålla på mellan 09.00 och 14.00

Det blev lite länge för henne att vara hemma. Men hon är ju inte så kul, då hon inte kan hålla tyst utan sitter och skäller hela tiden när hon ser mig.

På ett ställe så körde jag bilen bakom ett hus så hon inte såg och då blir hon tyst.

Men det var en härlig dag, så vi hade tur. Nästa träff blir i stan på onsdagkväll. Då har vi ingen Lina med.

Linus hade varit ute hela tiden vi varit borta, men när vi kom hem var han snabb att komma in och parkera på sin stol. Där ligger han och sover nu.

Av Solweig - 16 oktober 2009 15:41

Tora har fått sin dos av social träning ute på samhället i dag. Försöker ta med henne på en promenad en gång i veckan, då går vi ner till affärerna och  kryssar mellan folk som kommer och går. Jag hämtade ut pengar på bankomaten för att betala löparen som jag vävde i våras. Jag var till vävstugan och hämtade den i måndags.


Vi gick också efter E14 där det är ganska mycket trafik. E 14 går ju rätt igenom centrum av Brunflo. På vägen hem konstaterade jag att nu var det dags att gräva ett stort hål i gatan som man asfalterade förra veckan. Dålig taiming??

Här är en bild på löparen i alla fall.

  

Av Solweig - 16 oktober 2009 10:46

Höstfesten i Trädgårdsföreningen blev en trevlig tillställning. Tråkigt att så få var intresserade att delta. Jätteduktiga ungdomar från Kulturskolan spelade folkmusik från olika länder, suveränt!

Maten gick väl an inget fel på smaken men köttet kunde varit mörare. Efterätten, glass med hallon var delikat!

Sedan hade man väl tur, vann en blomma och två påsar morötter. Kul!

  

Här är vinsterna.

  

Jag fick ett par nya vintertofflor i torsdags. Dom gamla slaktade Tora när hon var liten.

  

Dom här två är som kor när dom kommer ut på ängarna. Dom äter gräs i massor. Kan undra vad dom tänker ersätta det med i vinter. Min katt Linus måste jag ju sätta kattgräs till annars äter han upp blommorna.

Av Solweig - 14 oktober 2009 22:10

Vi har haft vardagslydnadskurs i kväll vid klubbstugan. Det gick bra en stund men snart var det så mörkt att det inte gick att vara ute.

Vi har ingen belysning där nere och då är det ju kört med träning den här tiden på året kvällstid. Nästa träningskväll blir i stan och sen håller vi till sista gången på agilityplanen, där finns det strålkastare.

I alla fall är Tora duktig tycker jag. I kväll var det bara stora hundar. Hon skällde inte när vi kom dit och hon kan ligga inne i stugan trots att de andra hundarna ylar och har sig runt omkring henne.

På lördag skall vi vara ute i skogen på Frösön. Senast vi provade personsök var Tora bara valp, men hon var inte speciellt intresserad. Det verkade som om hon tänkte, "ja här har matte gått, men hon är ju bakom mej så henne behöver jag inte leta efter".


Av Solweig - 14 oktober 2009 08:51

http://kennet.skk.se/skk/innehall.aspx?ID=1011&Sprak=sv

klicka på länken ovan och ta del av Svenska framgångar.


Jag sätter ut mina amaryllislökar i trädgårdslandet under sommaren. Där får de växa till sig i lugn och ro. Sedan tar jag in dom på hösten och lägger dom mörkt nere i källaren under vintern. Jag tar inte upp dom till jul, då köper jag nya. Mina egna tar jag upp senare på våren. Nu i höst när jag gräver upp lökarna får jag en liten bonus. En av lökarna har blomknopp. Så här vackert blommar det hos mig.

  

Visst är den fin?

  

Alla har vi ju hört talas om solkatter. Jag har en levande! Han är inte ute många minuter nu när det blivit kallt. Om han hittar en fläck med solsken inne någonstans burrar han ner sig där och njuter, Linus är en riktig solkatt.



Av Solweig - 13 oktober 2009 11:08

Husse skulle ändra något i modemet till TV i går, då ser det ut så här.

  

Samtliga innevarande djur skall då kolla vad han gör.

I dag har Tora varit ute och levt farligt. Dammen har frusit men jag vet inte hur tjock isen är. Hon brukar dricka där och i dag kunde man gå på "drickat" hon hade tur att det höll. Bilden är tagen i all hast genom fönstret därav den dåliga skärpan.

  

Lina vågar sig inte ut på isen!

Av Solweig - 12 oktober 2009 17:32

  

Den här bilden tog jag första veckan Tora var hos oss. Redan då skulle Linus vara med i alla sammanhang.  

Tora har gillat Linus från första början, då var ju Linus mycket större än Tora. Nu har hon ju växt ifrån honom.

Men tycket består.Kyss

Av Solweig - 12 oktober 2009 14:03

igen! Vi gjorde en långpromenad med hundarna i morse. Husse hoppades se en älg, men det såg vi inte.

Hundarna hade i alla fall roligt med alla lukter.

  

  

Tora kollar läget.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards