Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Solweig - 1 oktober 2009 18:49

Husse har tipskväll i kväll så det har varit lite fix med käk. Dom skall ju ha något i magen också när dom sitter och snackar ihop sig.

Har gjort två grejor som jag aldrig gjort förut. En laxrulle och en kaka med maräng med röda vinbär. Får väl se om det går att äta.

Annars har det inte hänt så mycket i dag. Långpromenaden i morse var kylig, det hade nog varit ett par grader kallt på sina ställen. Vattnet i dammen hemma hade tunn isskorpa. Jag skulle ju ha Maggans hundar på söndag, nu behöver jag inte det då en kompis till henne tar hand om dem. Det betyder att jag kan göra klart ute. Ta bort alla sommarblommor som säkert fryser ännu mera i natt då det är klart nu i kväll och bara 2 grader varmt.


   Husse har städat nere i gillestugan i dag, dom skall sitta där. Jag dammsög hela huset i går men måste nog dra en repa i morron ändå. Det dras in så mycket blad, Fia har minst ett blad i rumpan varje gång hon kommer in. Iblad har hon flera, sen har man under fötterna, det är ju hur mycket löv som helst den här tiden.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards