Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Social träning

Av Solweig - 16 oktober 2009 15:41

Tora har fått sin dos av social träning ute på samhället i dag. Försöker ta med henne på en promenad en gång i veckan, då går vi ner till affärerna och  kryssar mellan folk som kommer och går. Jag hämtade ut pengar på bankomaten för att betala löparen som jag vävde i våras. Jag var till vävstugan och hämtade den i måndags.


Vi gick också efter E14 där det är ganska mycket trafik. E 14 går ju rätt igenom centrum av Brunflo. På vägen hem konstaterade jag att nu var det dags att gräva ett stort hål i gatan som man asfalterade förra veckan. Dålig taiming??

Här är en bild på löparen i alla fall.

  

 
 
Britta

Britta

16 oktober 2009 16:26

Vilken fin löpare!
Jag beundrar verkligen personer som kan väva - verkar svårt men roligt - och otroligt givande!
Man får ju verkligen något för besväret.
Så duktig du är med Tora - ser verkligen till att hon både miljö- och socialtränas!

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Solan

16 oktober 2009 18:06

Jag är ju bara egoistisk. Vill ha en hund som jag kan ha med mig överallt helst lös. Då får man ju lägga ner lite arbete i början.

 
Britta

Britta

18 oktober 2009 17:46

Nej Solan du är inte egoistisk :0) du är klok och tänker på hur bra det är för dina hundar att de får uppleva olika miljöer, personer, ljud, lukter......
I lagom doser och tillsammans med den de litar på mest i hela världen :0)

Hundarna mår bra av det, får en bra grund att stå på och som bonus får du en trygg hund som finner sig väl tillrätta var som helst.


http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards