Alla inlägg under maj 2009

Av Solweig - 8 maj 2009 18:15

Så var spåret gått, Lina skötte sig jättebra. Hon redde ut de svårigheter som jag gjort med glans.

Ingvar var och drog upp en stor fisk på em medans jag dammsög. Den fick Anette och Sture. Det var en Canadaröding, dom har satt i dom nu i vår. Vi gillar inte den sortens fisk, dom ser ut som en "braxenpanka".

Sedan har jag satt om alla fuchsior.


Av Solweig - 8 maj 2009 08:58

Dagens spår är lagt! Vädret än så länge är skönt, det har varit kallt i natt men solen skiner, visserligen blåser det lite men blir det inte värre kan jag nog sätta om mina blommor i dag.


Min fina julros blommar. Här är den inte så tidig som söderut, men den är lika vacker. Den vit har blommat ut den är tidigare.

























Av Solweig - 7 maj 2009 16:19

Morronen va så fin men nu blåser det halv storm och regnar. Det är tur att Tora inte är som Lina, rädd att gå ut när det regnar. Men Tora hon bara skakar lite på sig och fortsätter med det hon höll på med.

Tora behöver ju gå ut ganska ofta, annars pinkar hon ju inne.

Har varit och köpt Urn-och blomjord. Hade tänkt vara ute och sätta om mina krukväxter i dag men det får nog vara till nån annan dag.




Av Solweig - 7 maj 2009 09:28

Lina gick spåret jag lagt i går kväll klockrent. Hon var så duktig!

Här sitter hon och väntar på startorder.


Innan vi kunde gå till skogs var jag ut med både Lina och Tora på vår vanliga morronpromenad, den är inte så lång, men den måste göras annars blir dom jättesura!


Man måste stanna och kolla läget.

Vår egen John Bauerskog
























Av Solweig - 6 maj 2009 21:08

Har bakat bullar i dag. Mest för att få bullar att göra skorpor av. Efter middagen var jag ut och la ett spår mellan skurarna. Det skall ligga tills i morron bitti.

Sedan gick vi en liten promenad i skogen med Lina och Tora. Det blev ett race utan like på dom.

På fredag skall jag fara in till Tasseborg och väga Tora. Det är bra att väga henne på hundvågen. Måste ju se om hon ökar i vikt eller?


Av Solweig - 6 maj 2009 10:21

Det är tydligt att Solan skall skrapa lotter, hon vann på båda sina! Gerd och jag vann ingenting på våra, men vinsten delas ju så vi blir inte utan. Men det hade ju varit mumma om vi alla vunnit på våra lotter.

Småvinster är det ju men bättre något än inget!


I dag skiner solen så då tror jag att jag skall baka bullar! Fel dag men då är det gjort.


Ingvar skall besiktiga bilen i e.m så då får vi se hur det går. Det typiska vore ju att den inte går igenom.


Av Solweig - 5 maj 2009 22:49

Vi hade tänkt tömma varmkomposten i dag men det har varit duggregn hela dagen och då är det inte så lämpligt att gräva i trädgårdslandet. Hoppas det är bättre i morron.


Skall åka upp och köpa jord i morron så att jag kan sätta om alla krukväxter.

Skall köpa jord för krukor ute också men det är inte så brottom ännu. Man kan inte sätta ut annat än penséer ännu. Det är kallt på nätterna.


I kväll har vi skrapat Triss, 75 kr i vinst.

I morron skall jag lägga ett spår till Lina också, ett 12 timmarsspår.

Får hoppas att hon klarar det.

Nu vänter sängen. 





Av Solweig - 4 maj 2009 21:35

Vi var en kortis på stan och handlade. hundarna var med som träning, mest då för Tora inför resan till Simmatorp om två veckor.


I dag har det småduggat hela dagen, jag skulle varit och lagt ett spår i kväll men husse har varit borta och då ville jag inte fara. Visserligen har vi lämnat hundarna ensamma en stund, men vi är borta båda två i morron kväll och då får dom vara ensamma ett par timmar, det får räcka.


Annars har det inte hänt särskilt mycket i dag för min del. En del dagar går ändå konstigt nog. Jag försöker träna lite med Tora, har börjat med klicker det blir tydligare.


Sedan skulle jag varit på agilityträning i kväll men den blev inställd av samma anledning som spårläggningen. Fast det går att ha Tora med sig och sittande i bilen medans man tränar. Men det får bli en annan måndag.


Nu skall jag försöka fixa några bilder i Photoshop.

Natti,natti!               





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards