Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Solweig - 4 maj 2009 21:35

Vi var en kortis på stan och handlade. hundarna var med som träning, mest då för Tora inför resan till Simmatorp om två veckor.


I dag har det småduggat hela dagen, jag skulle varit och lagt ett spår i kväll men husse har varit borta och då ville jag inte fara. Visserligen har vi lämnat hundarna ensamma en stund, men vi är borta båda två i morron kväll och då får dom vara ensamma ett par timmar, det får räcka.


Annars har det inte hänt särskilt mycket i dag för min del. En del dagar går ändå konstigt nog. Jag försöker träna lite med Tora, har börjat med klicker det blir tydligare.


Sedan skulle jag varit på agilityträning i kväll men den blev inställd av samma anledning som spårläggningen. Fast det går att ha Tora med sig och sittande i bilen medans man tränar. Men det får bli en annan måndag.


Nu skall jag försöka fixa några bilder i Photoshop.

Natti,natti!               





Av Solweig - 4 maj 2009 14:02

Det har varit så mycket nu några dagar så det har inte hunnits med något bloggande.

Valborgsmäss var vi visserligen hemma men vädret var skönt så vi satt ute till sent och sen var det så skönt att krypa ner i slafen. Jag var ut på kvällen och la ett spår till Lina som hon skulle gå på 1:a majs morron.

Det var så lite smällare så det var så skönt, hundarna kunda vara ute. Vad jag vet är Lina inte skotträdd, men hon kan ju bli om det skjuts raketer för nära. Tora är ju så liten så henne vet man inte hur hon reagerar.

På 1:a maj var jag ut tidigt och gick spåret med Lina. Det gick ganska bra fast det var så risigt där jag lagt spåret så linan fastnade.

Sedan var vi ute på tomten och fixade. Solen sken och fåglarna kvittrade.

Tora i full kareta runt en rabatt.

Här sitter Lina och Tora och hoppas på godis.


På lördag kom Maria,Sara och Alex upp. Maria och Maggan var på Djungelhuset med "småpojkarna" Sara var hos mej. Sedan kom alla och åt middag här.


Söndag var det kallt och sökkurs igen.Det är typiskt att det blir så kallt när vi har kurs. Det blåser så uppe i Gräfsåsen för det ligger så högt. Hur som helst blev det hel dag. Klockan var tre innan jag for hem. Dagens spår för Lina la Rune, vår ledare. Det var ett svårt spår, med bloduppehåll och vinklar. Inga snittslar så jag visste ingenting. Sen blåste det ganska friskt så Lina hade besvär att hitta. Hon var färdig att ge upp ett tag. Men med lite uppmuntran och visnig på riktning vid en vall så knatade hon till slut fram till klöven.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards