Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Solweig - 4 juni 2008 22:23

På våra morronpromenader går vi genom skog och över äng. Vi har skogen full av blåsippor tidigt på våren. Dom sprider sig in på min gräsmatta eftersom vår tomt gränsar till skogen.

Nu är det liljekonvaljer fulla skogen. Dom kommer också in på gräsmattan.

Plockade en bukett i morse när Lina och jag var ute.

Men det vackraste är Guckeskon. Dom växer i mångfalld efter en av stigarna som vi går. Det är den vackraste vilda orkiden tycker jag. Dom själv!

Så här ser det ut efter stigen.


Det har varit jättevarmt i dag. Jag har planterat i balkonglådorna och satt daliorna i stora krukor. Man kan nästan inte stå i solen, det blir för varmt. Lina har legat i skuggan och tittat på mig.

Nu i kväll har vi haft styrelse i Brukshundsklubben i klubbstugan. Det var varmt där med och mygg ute.

Det är det tråkiga med värmen, då kommer myggen också.

Men så myggäten som jag blev när vi var till Eygypten blir jag nog aldrig

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards