Alla inlägg den 8 november 2008

Av Solweig - 8 november 2008 23:16

Så var sista dagen av Alexanders vistelse här till ända. Tiden har gått ganska fort tycker jag, han har ju varit här i 14 dagar i morron. I morron kommer hans pappa och hämtar honom. Nästa vecka skall han vara hemma och gå på dagis. Jag hoppas att jag inte smittat honom så han blir sjuk.


I dag har vi inte gjort så mycket. Vi var ut med Lina en stund när det var solsken. Det var ganska skönt att gå en runda och få lite frisk luft. Jag har blivit så förkyld, vet inte vem jag skall skylla smittan på. Har ont i halsen och är hes.

Husse har varit och fiskat i dag igen. Dagens fångst visas nedan.



Av Solweig - 8 november 2008 10:02

Jag tror att "någon eller några" tappat förståndet i vår lilla stad. Denna vecka har vi haft tre små lådor med utanskriften "Bomb" utsatta vid tre olika affärer. Våra poliser vågar ju inte negligera utan måste tillkalla experter. Ingen av "lådorna" var bomber utan attrapper. Men nog tyder det på att det finns folk som inte har något samhällsansvar alls.


Det känns kymigt att det finns folk i samhället med så lite omsorg om sina medmänniskor. Sen kostar alla dessa utryckningar pengar. Pengar som skulle kunna användas till nyttiga saker som nu måste prioriteras bort.


Hade lovat Alex att vi skulle åka buss in till stan i går, jag blev lite orolig om det skulle komma någon buss då centrum i Brunflo var avstängt, så även E 14 som går genom samhället. Men det kom buss i rätt tid tillockmed.

Så vi var på stan, köpte barnböcker till kilopris á 65 kronor kilot. Samt liten traktor.

Sedan en st. varmkorv. Snabbrunda på Domus för inköp av bröd och lördagsgodis m.m och sen två starköl, då vi skulle förtära pizza till middag, detta var utlovat sen tidigare. Sedan for vi hem med bussen och då var bombhotet avblåst.

Det är ju horribelt när man skall försöka förklara för en fyraårig frågvis kille vad bomb är och varför den läggs ut!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards