Alla inlägg den 5 november 2008

Av Solweig - 5 november 2008 21:59

Så är det amerikanska valet över. Jag är ju ingen älskare av det amerikanska samhället, har alltid tyckt att dom är självgoda med hur mycket dubbelmoral som helst. Deras syn på hur demokrati och social rättvisa skall vara skiljer sig väsentligt från det som jag står för. Men det är ju bra om deras president ändå är så demokratisk som det är möjligt att vara och bli vald där. Därför välkomnar jag Barack Obama.


Maggan har varit här på eftermiddagen. Det var sista chansen för kusinpojkarna att vara tillsammans för den här gången. William och Rasmus är på dagis torsdag och fredag och sen är dom hos pappa kommande helg. Alex åker ju hem till pappa på söndag.

Det har varit ganska trevligt att vara "småbarnsmamma" men skall nog bli skönt att vara pensionär igen till veckan. Det är mycket man inte kan göra när man har hand om småbarn.


Åsa var hit med blommor från trädgårdsföreningen. Vi i styrelsen fick blommor. Jag var ju inte med på styrelsen i går,husse skulle ju på Lions så då kunde ju inte jag fara någonstans. Men jag tackar för blommorna.


Har bytt dataskärm i dag. Kopplat in en platt och större skärm. Den tar mindre plats men ger lite kornigare bilder. Har inte köpt den utan fått den. Vi får se hur jag trivs med den. Om inte får vi väl köpa en ny.

Alexander 4 år. Nu dröjer det väl till jul innan man träffas. Fördelen med att ha barnbarnen hos sig utan föräldrar är att man lär känna dom mycket bättre än när föräldrarna är med. Dom är snällare också, faktiskt!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards