Alla inlägg under juli 2008

Av Solweig - 21 juli 2008 22:55

I dag har husse haft semester. Det har blivit en spalje vid växthuset. Vi har en klätterros där "Polstjärnan" som har blivit så yvig så man kommer inte in i växthuset. Nu har husse gjort en sapalje som vi satt fast rosen vid. Jättebra! Kort kommer. Själv har jag klippt gräsmattan, rensat i rabatterna och tvättat.

Det har blåst hela dagen och i kväll är det nästan storm!

I kväll var vi bort till agilityplanen och tränade lite.

När det gäller lydnadsträningen får vi nog börja om från början, det har blivit så lite av det på senaste tiden att Lina nog glömt det mesta.

Nu skall jag gå och inta ryggläge.

Go natt!

Av Solweig - 20 juli 2008 22:10

På förmiddagen innan Maria kom var vi och kollade Hund och kattpensionatet som kattorna skall vara på när vi åker till Australien. Det blir säkert bra, dom kommer att tycka att det är pest var vi än har dom. Så bortskämda kattor som vi har finns inte! Dom är ju vana att gå ut och in som dom vill, då jag är hemma jämt och passar upp dom.

Maria kom mitt i dan. Det har varit roligt att ha barnbarnen här. Sara har ju varit en så duktig storasyster så jag har inte behövt ta hand om Alex särskilt mycket. Hon är en jätteduktig storasyster.

Här sitter Alexander i flygplanet på Frösö Zoo, han tycket att det blev högt efter ett tag så han var glad att "landa".

Här sitter syskonen inne i Tropikhuset.

Det är lika varje år, så fort mina pioner slagit ut fullt så inträder regnperioden. Så är det i år med, blommorna blir så tunga av vatten så dom ligger på backen.











Av Solweig - 19 juli 2008 21:44

Dagens aktivitet blev badhuset. Vi for in ganska tidigt för att solen sken och det brukar var fint väder på förmiddagarna.

Alexander började lite trevande. Fick ett par kallsupar och var inte så aktiv, men eftersom tiden gick blev han mer och mer varm i kläderna.

Det var roligt med alla barnbassängerna. Han åkte rutschkana och var runt och kollade allt. Vi fikade ute i solen och efter en stund till inne var jag och Sara nöjda så då bestämde vi att nu åker vi hem.

Sedan blev det lite glassätning hemma innan middagen. Vi har grillat kyckling, gott!

Av Solweig - 18 juli 2008 23:20

Dagen har vikts för besök på Frösö Zoo. Vi for ganska tidigt för att slippa rusningen av folk som kommer mitt i dan. Alex hade inte tålamod att stå länge vid någon bur eller hage, utan vi traskade i ganska snabb takt runt inhängnaderna ute. 

 Här matar Alexander getter, det var roligt.

 Tigrarna skulle ju Alex se.

 En liten lokattunge som jobbade för att ta sig upp i boet.

Sen måste det ju åkas karusell,traktor så klart och sen...

Lastbil.

Sedan åket han också i ett flygplan, men då tyckte han att det blev jobbigt, då det flög gnska högt. Så efter det var det dax att dra sig hemåt. Vi hade tur, det kom bara en liten skur.


















Av Solweig - 17 juli 2008 22:21

I dag for vi ner till Pilis och fiskade. Sara har tingat på att vi skulle fara ut och fiska.

När hon och Niklas var mindre var dom här en vecka varje sommar, då var fiske ett av aktiviteterna. Sen var det Frösö Zoo och badhuset.

Så i dag har vi betat av fisket nu återstår resten.

Sara fick ganska bra med fisk så hon och husse såg till att vi kunde äta filead abborre till middag. Kattorna har en stor kastrull med fisk också som jag skall frysa ner det som dom inte äter upp i morron.

Det var fint på sjön.

Hät har Alexander hittat en fjäder!

Här sitter Sara och Alexander efter det att vi fikat.











Av Solweig - 16 juli 2008 23:25

I dag kom mina barnbarn Alex och Sara för att vara hos mormor tills på söndag. Dom kom med tåg, Alex har längtat tills han skulle få åka tåg.

Vi var bort till Maggan och fick fika. Maggans pojkar är ju hos sin pappa den här veckan så det var bara hundar hemma. Vi fikade och var bort till lekplatsen för att Alex skulle få roa sig, men då började åskan att gå och det blev störtregn innan vi kom tillbaka till Maggan.

Så vi for hem. Nu i kväll har åskan gått lite här med, men det har mest regnat.

vi får se om det blir badhuset eller fiske i morron. Det beror på vädret.

Av Solweig - 15 juli 2008 09:03

Klippte gräs i går, det såg ju ut som att det skulle bli regn så man vågar kippa. Det är ju så torrt. Varmt var det också i går, men på kvällen kom åska och regn. Just när vi skulle åka till agilityträningen blev det jättesvart på himlen och åskan hördes.

Sedan brakade regnet ner. Det regnade 7 mm på en timme. Men nån åska att tala om blev det inte till husses stora sorg.

Nu är det som finast i min trädgård, rosorna blommar, pionerna blommar och en hel del andra blommor har också slagit ut.

men det går fort att det blommar över.

Som tur är har jag en hel del rosor som remonterar.

Detta är Winnipeg Parks som är min favorit. Med en skön doft!

Kaprifolen är ju också tacksam. Den har blommar sen midsommar och den blommar fortfarande och doftar gudomligt.

Hade jag någostans att sätts den skulle jag köpa en till, men jag har inte plats. Den jag har är inte härdig i vår zon, men den står så skyddat att den trivs som fisken.

Nu skall ja fara och inhandla jäst, skall göra veckans bak, vädret är lämpligt till det.


Sedan har vi soffpotatisen. När jag bakar då ligger hon så här. Vill inte vara ute ensam. Sedan har hon tur för det regnar så då är det ju förlåtet att vilja vara inne.











Av Solweig - 13 juli 2008 20:52

I dag har det varit familjesamling  igen.Morgan blev ju hemma då det regnade och bilracet blev inställt. Maggan och pojkarna kom vid 13.00 tiden.

Vi umgicks och åt middag tillsammans.

Det slutade regna kring tolv och sedan var det jättefint väder.

Pojkarna sparkade fotboll och lekte med våra gamla leksaksbilar.

Hundarna sprang runt utom Diva som mest  ligger, hon skall ha valpar om ca 10 dagar.

Morgan for hem i kväll.

Maria ringde, Sara och Alex kommer nog till veckan. Då skall vi väl ut på utflykter kan jag tänka. Maggans pojkar är hos sin pappa nästa vecka så det blir inget kusinmöte.

Nu skall jag kolla TV:n.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards