Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Solweig - 29 juli 2008 22:36

En dag till med värme och solsken! Det är ju inte givet att värmen skall stanna en vecka, det brukar den inte göra jämt. En del år har det varit stekhett i tre-fyra dagar och sen blir det kallt. Växlingarna är ganska jobbiga att vänja sig vid.


Skulle ha varit till Hara och deltagit i agilityuppvisning i em, men det var varmt kände inte för att kuta runt i flera timmar så jag avstod.


Lina skall löpa snart, men jag hoppas det dröjer ett tag till.

Till helgen skall jag fara ner till Svenstavik och kolla hundutställningen. Ställer inte Lina men hon får väl följa med. Maggan skall ju ställa Olis bl.a

Sara kommer hit på fredag e.m hon skall följa med på utställningen.


I dag har vi plockat dom första egna jordgubbarna. Vi plockade visserligen några förra onsdan när vi skulle ner till Göteborg, men det var bara fyra stycken. Jag har också hackat upp potatis och tagit in tomater från växthuset som vi ätit till middag.

Det är fakriskt ganska mysigt den här årstiden, vi har egen potatis,tomater, gurka,sallad,lök,dill och persilja. Har också satt majrovor som vi inte smakat. Ja jordbubbar har vi också.

Lite lön för mödan att sätta,rensa och vattna trädgårdslandet.


Gjorde en V 75 rad i e.m och så såg vi loppen live på datorn, det blev bara fem rätt men utdelningen blev ändå 649 kr. Hade spelat för 72 kr så lite vinst blev det ju!


Nu skall jag inta sängen.


Gonatt!


 





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards