Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Solweig - 6 juli 2008 17:52

Gårdagen blev en aning lång!

Solan och jag skulle ju på trädgårdsresa, så vi började dagen halv åtta med att åka in till stan och äntra en stor buss. Färden gick till Över-Böle på andra sidan om Krångedebron. Där vi fick kaffe och kollade in trädgården hos Sonja Byström.

 

 Sonjas damm.

Sedan fortsatte vi till Hammarstrand och Bispgårdens handelsträdgård där alla utom jag inhandlade en mängd växter. Så tillbaka till Hammarstrand för lunch på Wärdshuset Lergodset. Sedan drar vi västerut till Tavnäs där vi beskådar en mycker annorlunda trädgård. Sist blir det fika och visning av Sunny Hills Water Garden i Fanbyn, ett K märkt hus som är under pitetsfull renovering samt en trädgård med mycket vatten och sten.

 Solan fikar i Fanbyn.

Sedan går bussen tillbaka till Östersund. Vi hoppar in i min bil och åker hem till Brunflo. jag lämnar Solan hemma hos henne. Sedan hem och svida om och packa in Lina i bilen och åka upp till Ringsta på 50-årskalas.

Jättefest För Roland K. på bygdegården.

 Roland säljer skotrar och har fått present av försäljaren av  konkurentmärket!

 Festen pågick till halv två. Sedan packa bilen full med förfriskade kamrater som vill hem.

Ramlade i säng vid tretiden och somnade ovaggad.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards