Alla inlägg under september 2014

Av Solweig - 5 september 2014 21:56

I dag har jag plockat ca 8 liter sv vinbär. Rensat och fryst ner. Nu tänker jag inte plocka mera vinbär.

Ev skall jag plocka lite krusbär i helgen. Sedan blev det gräsklippning. Gräset växer så det knakar!

Har också en massa fallfrukt på marken. Vet inte vad jag skall göra med den. Det finns ju massor av äpplen kvar i äppelträdet.

Får väl göra en äppelpaj tills på söndag när Ingvar kommer hem.

Var och klippte mig i går, det blev bra. Nu behöver jag inte joxa med håret, bara tvätta och sen är det o.k Bakade limpor också i går, jag gör en limpa som skall jäsa jättelänge.  Men det blir ganska bra tycker jag.




Av Solweig - 3 september 2014 20:58

I torsdag förra veckan upptäckte vi att Linus hade jätteont i sitt vänstra bakbenen. Det gick inte att ta  ihonom. Så vi lät honom vara. På fredag när jag skulle dammsuga fick han gå ut.

Han kom inte in förrän 04.30 lördag natt. Han hade lika ont, så han fick vara ifred. Hoppades att han skulle bli bättre, men han var inte bättre på söndagsmorgonen. Jag ringde Djursjukhuset måste ju göra något, kände inte att det gick att vänta till måndag. viste ju inte om nått var brutet eller vad som hänt.

På djursjukhuset undersökte man och röntgade. Inget var brutet men vi kom fram till att han arit i slagsmål och blivit biten eller klöst vid knät vänster bakbenen.

Han fick en spruta med penicillin, en med smärtlindring. Jag var på Apoteket och hämtade medicin.

 

Att behandla med penicillinpasta i munnen var inte det enklaste. Men han har blivit bra i brevet, han skall ha penicillin två ggr om an i 10 dagar. Vet inte om vi klarar av att ge honom så länge. Han spottar ut och bråkar.   

I dag har jag varit och köpt hundmat. Har också tvättat ett par fönster. Skall försöka ta fönstren i vardagsrummet innan  helgen.

I morron skall jag klippa mig. Sedan skall jag baka limpor.

 

På fredag skall jag plocka sv. vinbär det är mycket kvar i buskarna.

Sedan måste man väl plocka lite krusbär.

 

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards