Direktlänk till inlägg 8 september 2014

Jordbruk

Av Solweig - 8 september 2014 16:18

Fortfarande fint väder, även om det är dimmigt och disig från moronen. Men det klarnar upp frampå dagen och blir sol och värme.


I dag har jag tagit mig i kragen och hackat upp potatisen. Satte ju inte så mycket, sedan har det varit torrt, även om vi vattnade ett par gånger. Det skulle vi nog ha gjort flera gånger.

Det blev i alla fall en full hink.


Sedan har jag fortsatt att tvätta fönster, så nu har jag tvättat alla fönster ute på glasverandan på insidan i alla fall. Utsidan skall jag ta nån dag när andan faller på!


Har varit ute på middagspromenad med brudarna, Julia är nästan besvärlig, hon jagar sork eller om det är råttor.

Ingen av mina andra hundar har gjort det, men hon hittar dom varenda dag. Om jag inte gick emellan skulle hon nog äta upp dom också! Hon slänger dom högt i luften och jagar som en räv!


Nu skall jag inte göra något fler aktivitet i dag, bara njuta av det fina vädret.


Ingvar är med grannen och fiskar, vi får väl se om det blir någon fångst. Det är inte alla gånger som det blir någon fisk. Men blir det så är det öring.


Ingvar kom hem med en massa ben i går från älgskogen, så nu har vi så vi klarar oss ett tag.

Det är ju bättre att dom gnager på "riktiga" ben i stället för hudbenen som man köper. Jag har nog inte köpt ett hudben till dom hundar jag har nu, möjligen till hannen som jag hade för 20 år sen!


Linus är sitt gamla jag igen, ligger och sover hela dagarna och är ute en stund morron och kväll, annars inne. Det är lite platskrig i min säng mellan Julia, Fia och Linus. Själv har jag det hyfsat trångt, men man blir van att ha en hund bakom ryggen så man sover bra ändå!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards