Alla inlägg under juni 2013

Av Solweig - 17 juni 2013 11:50

I fredags e.m for Maggan och jag upp till Vännäs för att delta i int. utställningen där. Vädret var grått hela vägen upp men det regnade inte och det gjorde det inte när vi kom upp heller. Vi kom upp vid 22 tiden.

Vi parkerade husvagnen och rastade hundarna. Vi satte upp utställningstältet. Sen fixade vi kring oss drack te med macka och gick till kojs.

Lördag morron var det fortfardande hyfsat väder. Jag skulle ju inte ställa på lördag så jag behövde inte ställa för det.. Maggan skulle ställa Molly, men inte förrän frampå dagen så vi år frukost,rastade hundar och tog det ganska lugnt.

Det var ganska många mopsar, Molly skötte sig fint och fick exelent, men inget ck.

 

Så efter det att mopsarna var klara gick vi till husvagnen för lite fika. Vi hade bara hunnit  sätta oss vid kaffekoppen så kom regnet och som det regnade!

Gruppfinalerna på lördag skulle starta klockan 15,00. Det var fortfarande regnskurar hela tiden värst tror jag det var när sällskapshundarna med sina långa pälsar var inne i ringen. Inte roligt alls.

Men på kvällskvisten slutade regnet och vi kunde grilla våra köttbitar. Lördagkvällen tillbringade vi i lugn och ro.

Söndag morron var det klarblå himmel och sol.

Maggan skulle starta tidigt, det är inte ofta vi har samma domare men det hade vi nu. Det är ju mycket enklare speciellt när man skall fota.

Olle startade, men han var inte domarens favvo, så han fick vg. Men han är vår favvo, värdens bästa Olle!

   

Sedan kom Jackdow´s One in A Million ( Millan )

juniortik som Maggan hoppas mycket på. Hon blev BIR med cert. Jätteroligt.

 

 

Sedan kom  mina töser. Först Julia, hon blev bästa junior fick ck och cert, vilket ju var jätteroligt!

 

Sedan mamma Tora hon fick också ck ,så mor och dotter tävlade om BIR-titteln! Tora vann och blev BIR. Tora blir så slamsig när vi är på utställninga. Hon hoppar och far som ett ytväder.

  

Både Maggan och jag gick då till gruppfinal i grupp 5. Jag hade turen, blev uttagen till finalen och det blev BIG 3:a förTora.

 

En mycket lyckosam och trevlig utställningshelg tycker både jag och Maggan.

 

 

 


Sedan återstod bara hemresan och även den gick bra. Vi var hemma 21.30

Av Solweig - 14 juni 2013 15:55

Husvagnen packad, hundarna rastade och utspisade. Nu återstår bara att inmundiga mågot för egen del. Sen till Maggan och packa in hennes pick och pack.

Husse får vara hemma med Lina. Hon kommer att bli störtsur, men det är sånt man får ta. Jag kan inte ha med fler än två hundar.


Av Solweig - 11 juni 2013 11:20

Nu börjar man vara nöjd på kylan och blåsten. Man blev ju bortskämd i maj med sol och värme. Men nu har vinterjackan åkt på igen, hade just tänkt städa bort vinterkläderna men nu behöver man dom.

Hoppas i alla fall att det är uppehåll så att man kan klippa gräsmattan. För gräset växer, det har inte varit minusgrader någon natt heller och det tackar man för! Det kan ju faktiskt vara det ibland här vid den här tiden.

Här är en som gjord en glad i alla fall. Lillemors Zorro (Jackdow´s Orvar Onyx) när han tagit sitt första cert!

 

Här är en som lämnat Jämtland och flyttat till Dalarna.

Jackdow´s Akke Akvamin.

 

Av Solweig - 9 juni 2013 10:11

Har börjat gå med stavar på morronpromenaden med hundarna. Det ger ju lite extra träning. Sitter ute på glaserande och funderar om jag skall göra något vettigt i dag eller om jag skall ta fram nån olöst bok?Det finns hur mycket ogräs som helst att rycka bort i mina rabatter, men dom står nog kvar! Solen skiner just nu men det ser ut att kunna bli regn frampå dagen.

Mina äppelträd har nästan inga blommor i år, i fjol var det så mycket frukt men den blev inte mogen. Det var för blött och kallt.Nu hoppas jag att sommaren bli varm och ger styrka till alla växter som tagit skada under vintern.
Av Solweig - 8 juni 2013 20:37

Men vi har varit hemma, man kan inte ta med hundarna på trav när det är så mycket folk. Så vi har sett loppen på TV.

Hade gjort ett V 75 system som gav 6 rätt, men tyvärr blev det ingen vinst, men jag fick pengarna tillbaka!

Mitt i dan gick jag en kortis med hundarna i skogen här intill, det är så mycket liljekonvaljer så hela skogen doftar liljekonvalj! Härligt!!!

Annars har det varit lugna gatan i dag, satte ut mina amaryllis i trädgårdslandet för tillväxt. Sedan slappa! Grillning i kväll sen lugnt.

Det är inte så varmt ute men solen skiner och sitter man på glasverandan är det skönt!

Av Solweig - 6 juni 2013 22:22

Dagen har tillbringats på JHKK:s inoff.utställning i Ås. 181 hundar anmälda, vet inte hur många som kom, men det var många valpar som det ju alltid är på inoff.

Jag var där med Julia för att träna miljö bl.a

I dag fick hon stryk av bror Birger som blev BIR Julia belv då BIM. Det var bara två junior vgs.

Men Birger tog BIG och blev till slut BIS 3:a.

Jätteroligt.

 

Mattes ögonsten Julia är bäst ändå, hon skötte sig jattebra.

 

Så här trött var hon i kväll.

 

Maggans Molly blev BIG 3:a.

 

Maggans båda grabbar deltog i barn med hund.

     

  

Av Solweig - 3 juni 2013 21:34

Så har vi fått normal Jämtlandstemperatur. Vi var och handlade i dag och sedan när vi kom hem har jag klippt gräsmattan.

Det var lämplig temperatur till det, man blev inte svettig. Nu hoppas jag bara att det inte blir minus grader någon natt.

På torsdag skall jag och Julia på inoff-utställning. Den hålls ute så man önskar uppehåll i alla fall. I natt och även i dag har det blåst ganska hårt.

Det hoppas jag avtar tills i morron, vi skall till Maggan och riva en gungställning och det är inte så lätt med halv storm.

Vi skall också ta bort hennes sandlåda. Grabbarna är så stora nu att dom växt ifrån sandlådan.

Av Solweig - 1 juni 2013 08:32

På morronens hunpromenad hörde jag en västergök = bästergök!

Vi har fått lite svalare temperatur i dag , i går var det 28 grader och det är i mesta laget även för mig som tål värme bra.

Vi var ute och åkte buss i går och det var tur att det fanns ac i bussen. Anledningen till bussresan var att vi åkte ut på Frösön till ett ställe som heter Kungsgården, en gammal militär fastighet som blivit i privat ägo efter att militärerna lämnat stan.

Man har öppnat restaurang och vi var där med Brunflo Lions som hade våravslutning. Vi förplägades med jättegod mat och den var trevligt hela utflykten. En extra bonus var ju att jag fick en vacker blombukett. Man hade ju fyllt år för nån tid sedan.

    

Bilden blev suddig men jag ids inte göra om den. Det syns väl att buketten är fin?

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards