Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Solweig - 23 juni 2013 09:54

Skall det bli fint eller skall det börja regna? När vi går ut på vår morronpromenad jag och brudarna är det nästan alltid fint. Så även denna morron, solen sken från en nästan molnfri himmel. Men vi hinner nästan bara hem så tornar molnen upp sig.


I går var det ju regnskurar hela dagen. däremellan sken faktiskt solen. Det var ganska varmt så gräset har växt, det är lämpligt att klippa igen. Får väl ta i det på måndag när Ingvar åkt på sin fiskeresa. På tisdag kommer ju Maggans hundar att vara här så då kan man ju  inte klippa nått gräs. 


Jag har två hundar som fäller, och som dom fäller sen. Lina har ju den tjockaste päls man kan tänka sig, massor av underull som nu flyger runt i huset. Julia som också fäller har också en tjock päls så nu finns det gott om hundhår hos oss. Jag har kammat båda men det hjälper föga. Julia som skall ställas i Trondheim om två veckor vill jag ju inte skall bli helt kal, så henne plockar jag bara av sånt som står ut.

Som tur är har ju Toras päls växt ut så nu ser hon ganska bra ut. Hoppas att pälsen växer ut på Julia till Svenstaviks-utställningarna.

När man har flera tikar är det nästan alltid nån som fäller, tråkigt nog.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards