Alla inlägg under januari 2012

Av Solweig - 6 januari 2012 14:27

Det har snöat nästan varje dag hur länge som helst. I går och förgår kom det nära 40 cm. Man häpnar! Inga hundstigar att gå på, dom har nöat igen. Nu är det i bästa fall skoterspår, fast dom är så mjuka också så man blir rätt trött att gå några längre sträckor.  Morronpromenaden blev bara två km. Sen var man svettig!

Portalen som har "tak" av armeringsmatta har samlat på sig de senaste dagarnas snömängd.

 

Dom stora granarna som står utanför staketet hade vi önskat skulle blåsa ner när det var storm på juldagsnatten, men dom står ihärdigt kvar! Det blir så skuggit på mitt trädgårdsland på grund av dom.

 

Husse har fått uppdraget att starta upp skotern för att köra upp våra promenadstigar. Så jag ser fram emot satt åter kunna gå där vi brukar gå.


Av Solweig - 2 januari 2012 17:55

Det nya året börjar med mera snö! Alltid glädjer det någon om inte mej! Vi ligger i startgroparna för att börja tapetsera och lägga nytt golv på mitt kontor. Men starten får vänta till efter trettondagn.

Har i dag varit och beställt ny spindelled till min bil, den skall återbesiktas före den 23 januari så man får väl starta om det skall hinnas med.

Annars är det lugna gatan här hemma.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards