Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Solweig - 27 januari 2012 10:51

För ett par år sen köpte jag regn"jackor" till hundarna. Mina kortbenta tjejer blir ju så smutsiga under magen när det är lortigt och man går på gator och vägar. dom här plaggen har även skydd under, Det är inga populära plagg kan jag säga och inte har dom blivit särskillt ofta använda heller.

Så när så vintern inföll detta år tänkte den händiga matten att det var väl sjutton om inte det skulle gå att fixa vinterkläder själv till jyckarna. Sagt och gjort, tygförrådet inventerades och kan man tönka, det fanns tyg och teddyfoder som gick att använda.

Sen var det bara att ta mått och klippa och sy. Det blev kanske inte så fint som det allra dyraste plaggen man köper, men det funkar. Dessa "kappor" är inte populära de heller, men när det är kallt och hundarna skall sitta i bilen en längre stund  är de bra att sätta på.  

   

Trots att jag gjorde ganska stora hål för frambenen ser der ut som om om jag gipsat brudarna när dom får på sig plaggen.

Fast efter en stund är det som om dom glömt "gipsen" och då går det att springa även i denna mundering.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards