Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Solweig - 9 januari 2012 14:00

Vi har kallt just nu, -15. Det är nästan det kallaste vi haft på hela vintern. Men i dag har solen lyst så det känns ändå bättre. Ljuset är viktigt!

Nu är det bara en vecka kvar, sen börjar vi med mitt kontor. Till helgen skall vi ha julgransplundring, ingen stor apparat förutom att vira in alla ca 70-80 porslinstomtar i skyddande papper. Jag gruvar mig varenda år när det skall göras. Sen måste jag ju märka kartongerna med rumsnamn så man vet till nästa år var dom skall stå! Det är inte klokt att man drar på sig sånt jobb frivilligt!

I helgen som var har jag haft besök av sonen och på lördag var Maggan och pojkarna hit också. Så vi var 6 personer till middan.

Men det är bara roligt, pojkarna är inte kräsna, så det går att bjuda på nästan vad som helst.  En del barn är ju så dåliga på att äta, dom äter endast få rätter så det måste nästan lagas extra till dom. Det behövs inte till Maggans pojkar.

Har fått ett nytt kort till julklapp av William och Rasmus, visst är dom fina? Mormor lintottar.

 

Nu är det ju så att jag har flera lintottar. Här är Alexander han är också mormors lintott om än lite mörkare!

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards